Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شاید کووید ۱۹ توسط یک ویروس ایجاد شود اما انواع گوناگونی دارد که درمان را دشوار می‌سازد.

برای نمونه، کودکان تقریبا کروناویروس را به صورت خفیف و بدون علامت تجربه می‌کنند اما بزرگسالان می‌توانند به نوع شدید یا کشنده آن مبتلا شوند.

از سوی دیگر، کودکانی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، در معرض یک سندروم نادر اما جدی موسوم به «سندرم التهابی چندسیستمی در کودکان» (MIS-C) قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع شدید این بیماری می‌تواند به بروز بیماری قلبی و بستری شدن کودکان منجر شود.

پژوهشگران دانشگاه «ام‌آی‌تی» (MIT) و «دانشگاه هاروارد» (Harvard University) سعی دارند تا بفهمند که چرا کووید ۱۹ در میان افراد گوناگون، پیامدهای متفاوتی دارد.

آنها پادتن‌های ویژه‌ای را شناسایی کردند که ممکن است در بروز این واکنش‌های متفاوت نقش داشته باشند؛ از جمله آن گروه از پادتن‌ها که به بروز بیماری شدید در بزرگسالان و سندروم التهابی چندسیستمی در کودکان منجر می‌شوند.

«لائل یانکر»، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما دریافتیم کودکانی که پس از بیماری کووید ۱۹، به سندروم التهابی چندسیستمی مبتلا می‌شوند، سطح بالایی از یک نوع ویژه پادتن موسوم به «پادتن جی» (IgG) را دارند. پادتن جی معمولا برای کنترل عفونت عمل می‌کند اما با ابتلا به بیماری سندروم التهابی چندسیستمی، پادتن جی به فعال شدن سلول‌های ایمنی می‌انجامد که ممکن است عامل نوع شدید این بیماری باشد.

وی افزود: پادتن‌ های جی با سلول‌های موسوم به درشت‌ خوار در تعامل قرار می‌گیرند که در سراسر بافت‌های بدن زندگی می‌کنند. اگر تعداد پادتن‌ های جی که این درشت‌خوارها را فعال می‌کنند، بیش از اندازه باشد، به اختلال در اندام‌ها و سیستم‌های متفاوت منجر می‌شود. این سطح بالا از پادتن‌های جی، تنها در کودکانی دیده می‌شود که پس از قرار گرفتن در معرض کووید ۱۹، به سندروم التهابی چندسیستمی مبتلا می‌شوند.

پژوهشگران، بررسی خود را روی ۱۷ کودک مبتلا به سندروم التهابی چندسیستمی، ۲۵ کودک مبتلا به کووید ۱۹ ملایم، ۲۶ بزرگسال مبتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و ۳۴ بزرگسال مبتلا به نوع ملایم آن انجام دادند.

«گالیت آلتر» از پژوهشگران این پروژه گفت: ما انتظار داشتیم که واکنش‌های ایمنی کودکان بدون در نظر گرفتن شدت بیماری، تفاوت قابل توجهی با واکنش‌های ایمنی بزرگسالان داشته باشد اما در عوض دریافتیم که بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ خفیف و کودکان مبتلا به این بیماری، واکنش‌های ایمنی مشابهی دارند. تنها بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ شدید، واکنش‌های ایمنی متفاوتی داشتند.

شناسایی مکانیسم‌های ایمنی که واکنش‌های متفاوتی نسبت به ویروس یکسان نشان می‌دهند، نخستین گام برای درک تفاوت در واکنش‌ها است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ کروناویروس پادتن واکنش های ایمنی نوع شدید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد

تاجر شرکت کننده در اکسپو به عملیات وعده صادق از زبان وزیر صمت واکنش نشان داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تاجر شرکت کننده در اکسپو به عملیات وعده صادق از زبان وزیر صنعت، معدن، تجارت واکنش نشان داد.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون