Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:49:47 GMT

پزشکان جوان کشور در بیمارستان ها استثمار می شوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۲۱۰

پزشکان جوان کشور در بیمارستان ها استثمار می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی معین، در چهل و هفتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز نزدیک است و کشور در آستانه موج چهارم کرونا قرار دارد، امیدواریم که شکل جهش یافته و جدید این ویروس از سوی مسئولان و مردم بیش از پیش جدی قلمداد شده و سیاست‌های قاطع و با ثباتی در جهت پیشگیری، کنترل و مهار آن اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، موضوع سلامت آحاد جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: باید از سلامت و امنیت بهداشتی مردم دفاع کنیم و با توجه به هشدارهای مسئولان وزارت بهداشت و قرمز یا نارنجی اعلام شدن نقاطی از کشور به وسیله ویروس جدید، ضرورت شفاف سازی در خصوص واکسیناسیون کرونا بیش از پیش احساس می‌شود. به ریاست کل سازمان هم پیشنهاد می‌کنم درباره اقدامات انجام گرفته در مورد واکسیناسیون کادر درمانی فداکار کشور که در چرخه دیوانسالاری دولتی بدون پاسخ مانده است، جهت استحضار جامعه پزشکی کشور شفاف سازی و روشنگری کنند.

معین در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های ریاست کل سازمان نظام پزشکی ایران در خصوص رایزنی برای ورود واکسن کرونا و ایمن سازی کادر درمان بخش خصوصی، افزود: علاوه بر واکسیناسیون کادر درمان، موضوع تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ و رفع تبعیض در این زمینه نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی و نیز در داخل خانواده جامعه پزشکی و همچنین بازگرداندن اختیار قانونی تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی از جمله مباحث مهمی است که باید توجه ویژه به آن داشت. رفع تبعیض بین جامعه پزشکی و سایر مشاغل و حل و فصل آن در درون جامعه پزشکی از معضلاتی است که اگر رفع نشود زمینه ساز بی انگیزگی و کاهش کیفیت خدمات، فرسودگی کادرهای پزشکی و یا مهاجرت نخبگان علمی کشور خواهد شد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر نقش پزشکان جوان در آینده نظام سلامت، اظهار کرد: باید به طور جدی از حقوق پزشکان جوان دفاع کنیم زیرا سرمایه‌های ملی این مرز و بوم هستند اما با مشکلات متعددی در بیمارستان‌ها و کشیک‌های خود مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اگر پزشکان ما بخواهند تا سن ۴۰ سالگی برای ادامه تحصیل خود در مقاطع مختلف آموزشی طرح‌های خارج از مرکز بروند و از حداقل امکانات معیشتی هم برخوردار نباشند، آینده روشن و مطلوبی را برای نظام سلامت پیش بینی نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: پزشکان جوان ما به نوعی در این زمینه در استثمار قرار دارند و این مسئله از نظر اخلاقی و مدیریتی قابل قبول نیست. زمانی که برخی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف سربازی اجباری را مطرح می‌کنند، چرا ما از نخبگان کشور که در مقاطع عالی تحصیلی و علمی هستند، دفاع نکرده و خواستار تغییرات اساسی و ساختاری در خصوص قوانین و مقررات نحوه ادامه تحصیل، طرح‌های اجباری خدمت خارج از مرکز و شرایط زندگی آنان نشویم.

وی تصریح کرد: چنانچه دولت به خدمات دانش آموختگان پزشکی در نقاط دورافتاده کشور نیاز دارد، طبیعی است که باید حقوق و مزایا و امکانات حداقلی معیشتی و زیستی آنان را فراهم کند.

کد خبر 5151159

منبع: مهر

کلیدواژه: نظام پزشکی پزشکان مصطفی معین ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سلامت مردان سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن کرونا سیما سادات لاری داروخانه بانک جهانی علیرضا زالی سعید نمکی تجهیزات پزشکی پزشکان جوان جامعه پزشکی نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، این تیم متشکل از پزشکان متخصص و عمومی، ماما و کارشناسان پرستاری ، بهیاری و بینایی سنجی اقدام به ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم منطقه محمد شهر نمود.

در این برنامه ضمن انجام غربالگری های فشار خون ، قند خون و بینایی سنجی مراجعان ، معاینه لازم نیز توسط پزشکان متخصص و عمومی و مامایی انجام گرفت.

همچنین در جریان این برنامه بیش از ۲۵۰ نفر از مردم منطقه محمد شهر مورد معاینه ، غربالگری و راهنمایی پزشکان و سایر کادر درمان قرار گرفتند ضمن آنکه به مراکز درمانی تامین اجتماعی ، دولتی و دانشگاهی استان ارجاع داده شدند.

این برنامه توسط کانون بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و با همکاری کانون های بسیج جامعه پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، نظام پزشکی شهرستان کرج و سپاه ناحیه محمد شهر در محل مسجد جامع محمد شهر اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران