Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:53:44 GMT

کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان در سرخس مهار شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۴۴۵

به گزارش «تابناک»، دکتر جواد اعلمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با مشاهده یک کانون ابتلا به آنفلوآنزای حاد پرندگان در یکی از روستاهای خانگیران شهرستان سرخس، اقدامات پیشگیرانه و مهاری توسط دامپزشکی آغاز شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ پرنده در این روستا به آنفلوآنزای حاد پرندگان مبتلا شده بودند و کارشناسان دامپزشکی در راستای اقدامات پیشگیرانه ۸۰۰ قطعه طیور این روستا را معدوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اکنون خطری از بابت گسترش این بیماری به روستاهای اطراف در سرخس وجود ندارد ولی اقدامات پیشگیرانه به جد دنبال خواهد شد.

دادستانی شهرستان سرخس هم امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر ابلاغیه رسیده در خصوص شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در یکی از روستاهای بخش خانگیران سرخس از عموم شهروندان و اهالی روستاهای اطراف تقاضا می‌شود، نسبت به رعایت تمامی پروتکل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی در این خصوص اقدام کنند.

در این گزارش آمده است: صاحبان واحدهای پرورش طیور تا اطلاع ثانوی از نقل و انتقال آنها در سطح شهرستان و خارج از شهرستان جلوگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مراجع انتظامی اطلاع رسانی نمایند.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

هم اکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها مانند ژاپن و نقاطی از روسیه و سیبری شایع است و تالاب‌های ایران نیز با مهاجرت پرندگان از این بابت تهدید می‌شوند.

این بیماری در سال ۱۳۹۶ در ۶۵ کشور جهان و ۲۵ استان ایران گزارش شد و در حال حاضر بروز آنفلوآنزای فوق ‌حاد پرندگان در چند استان کشور گزارش شده است.

هم اکنون هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری گوشتی و ۲۶۵ واحد مرغ تخم‌گذار در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان از نظر تولید گوشت سفید و تخم ‌مرغ رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی خراسان رضوی دامپزشکی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سرخس گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی آنفلوآنزای حاد پرندگان حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کانون استان ایلام با ۶۸ درصد رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی یکی از کانون‌های پیشرو کشور شناخته شد.

«فاطمه رستگار» با حضور در ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارزیابی عملکرد کانون‌های استانی، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام در سال ۱۴۰۲، با رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی به عنوان کانون پیشرو در کشور شناخته شد که موفقیتی برای استان ایلام است.
وی با بیان اینکه تعداد ویژه برنامه‌های فرهنگی کانون در استان ایلام در سال قبل ۵۳۶ ویژه برنامه بوده است افزود: در سال قبل ۱۱۴ نمایشگاه در سطح استان برگزار شد که این آمار رشد زیادی نسبت به سال قبل‌تر از آن داشته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام همچنین به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و گفت: این طرح موفق ارتباط بین مدرسه و کانون را تقویت می‌کند و در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، با هماهنگی مدارس در قالب هنر، با دانش‌آموزان در مدارس اجرای برنامه داریم.
رستگار خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه جشنواره نمایش عروسکی کودکان نوجوانان در استان ایلام برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاه کلید مهار تورم
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)