Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:43:30 GMT

مردم همچنان از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۶۲۸

مردم همچنان از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنند

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش روند شیوع کرونا در استان خبر داد و افزود: اگر روند افزایشی ادامه یابد، شاهد تغییر رنگ بسیاری از شهرستان‌ها به رنگ زرد و نارنجی خواهیم بود از این رو همچنان توصیه می‌شود مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از برگزاری دورهمی اهتمام جدی به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط وضعیت زرد شیوع کرونا مانعی ندارد اما بازدید عموم مردم از این نمایشگاه‌ها ممنوع است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد رنگ شیوع کرونا بلامانع است و این نمایشگاه‌ها مشروط به رعایت شرایطی مجاز به برگزاری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به تازگی درخواست برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در استان مطرح شد که این درخواست در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی و با طرح چند شرط نسبت به برگزاری آن موافقت شد.

شیرانی تصریح کرد: بر اساس این تصمیم مقرر شد تا عوامل برگزاری نمایشگاه ساعات بازدید را محدود و تا ساعت ۱۸ اعلام کنند و علاوه‌بر آن مراقبت شود تا از حضور عموم مردم در نمایشگاه خودداری و نمایشگاه با ۳۰ درصد ظرفیت فعال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه هریک از این موارد از سوی عوامل برگزارکننده نقض شود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آن اعلام شکایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا اخبار کنکور نمایشگاه ها علوم پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود