Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس از تثبیت بالغ بر ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی در این استان خبر داد. سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با میزان از تثبیت بالغ بر ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی در  استان فارس خبر داد و گفت: با عنایت به سیاست‌های مصوب سازمانی در خصوص اجرای بهینه قانون جامع حد نگار و ضرورت تثبیت و مستند سازی مالکیت‌های املاک و اراضی، سرعت بخشی به این فرایند مهم‌ترین اولویت ادارات ثبت اسناد و املاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ادامه تحولات صورت پذیرفته سازمانی، تحقق سند تحول قضایی و به منظور تسریع در تهیه نقشه‌های حد نگاری با هدف تثبیت املاک و اراضی، طی جلسات متعدد با شرکت‌های مهندسین مشاور طرف قرارداد خواهان حرکت بی وقفه این شرکت‌ها در اجرای بهینه تعهدات و ارائه نقشه‌های مربوطه در موعد مقرر به ادارات ثبت هستیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس بیان داشت: به جهت حساسیت موضوع و اولویت‌های سازمانی موجود به رؤسای ادارات تابعه ثبتی استان اعلام شده زمینه همکاری‌های لازم در جهت ارائه نقشه‌های موجود و مشاوره کارشناسان خبره ثبتی و نقشه برداری با کارشناسان این شرکت‌ها را فراهم سازند.

 وی عنوان داشت: با توجه به سیاستگذاری موجود در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و قوانین موضوعه، ادارات ثبت به عنوان متولی صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی در صورت همراهی دیگر ادارات مرتبط نقش حائز اهمیتی در این زمینه دارند و بر همین اساس مصمم هستیم با هدف دفاع از مالکیت‌های ملی و منابع طبیعی زمینه تسریع و تسهیل صدور اسناد مالکیت اراضی ملی را فراهم کنیم.

هاشمی ادامه داد: سیاست‌های تحول گرایانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نگاه ویژه این سازمان به مبحث تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی مؤیدی بر تثبیت بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی در سطح استان فارس طی ۸ ماهه امسال است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد پاسخگویی ادارات تابعه ثبتی سراسر استان به ۱۴۷ هزار و ۲۸۰ استعلام واصله از دفاتر اسناد رسمی و وصول بالغ بر ۱۲۹ هزار خلاصه معامله را شاهد می‌باشیم و بیش از ۹۸ درصد از استعلامات واصله توسط ادارات ثبت اسناد و املاک استان در کمتر از ۴۸ ساعت رسیدگی و پاسخ داده می‌شوند.

     بیشتر بخوانید:        تثبیت ۳۵ درصد از اراضی ملی استان لرستان

انتهای پیام/

برچسب ها: فارس اراضی ملی تثبیت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس اراضی ملی تثبیت ثبت اسناد و املاک اراضی ملی ادارات ثبت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان