Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@15:55:26 GMT

ادعا‌های برجامی مقامات آمریکا و اروپا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۸۰۷۵

مقامات آمریکایی و اروپایی بدون درنظرگیری بدعهدی‌های خود در برجام، ادعا‌های بی اساسی را در این زمینه مطرح می‌کنند.

خبرگزاری میزان _ طی روز‌های اخیر بار دیگر مقامات آمریکا و اروپا ادعا‌های بی اساس خود را درباره برجام تکرار کردند.

برخی از جدیدترین اظهار نظر‌ها در این زمینه به شرح زیر هستند:

بایدن: با رفتار‌های بی ثبات کننده ایران مقابله می‌کنیم

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد «آماده تعامل مجدد با ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادعا کرد «با رفتار‌های بی ثبات کننده ایران مقابله خواهیم کرد. آمریکا و اروپا باید درباره رفتار‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه همکاری کنند.»

بلینکن: فشار حداکثری شکست خورده است

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای ضمن اذعان به شکست کمپین موسوم به فشار حداکثری گفت «طی سال‌های اخیر فشار حداکثری علیه ایران اجرا شده، اما این سیاست نه تنها نتیجه‌ای در بر نداشته بلکه به مشکلات نیز افزوده است.»

مرکل: باید فرصتی برای برجام ایجاد کنیم

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ به اظهار نظر درباره برجام پرداخته و گفت «از تحرک برای احیای برجام حمایت می‌کنیم.»

مرکل با اشاره با تماس تلفنی خود با رییس جمهور کشورمان گفت «برای احیای مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران اقدام می‌کنیم.»

جانسون: با شرکای خود درباره ایران همکاری خواهیم کرد

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی مدعی شد «با فرانسه، آلمان و آمریکا درباره مسائل امنیتی و از جمله ایران همکاری خواهیم کرد.

کاخ سفید: اقدام بیشتری برای بازگشت ایران به میز مذاکره انجام نمی‌دهیم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید دیشب در نشست خبری خود گفت «پیشنهاد میانجیگری اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران را پذیرفتیم.

جن ساکی با این وجود مدعی شده است «تا پیش از گفت‌وگو با اروپا درباره برنامه هسته ای، تحریم‌های ایران لغو نخواهد شد.»

وی ادعا کرده است «اقدام بیشتری در راستای بازگشت ایران به میز مذاکرات انجام نخواهیم داد.»

بیشتر بخوانید: کاخ سفید: قصد نداریم برای بازگشت به میز مذاکراه با ایران، گام‌های بیشتری برداریم بایدن: آمریکا بازگشته است

ند پرایس: کشور‌ها را متقاعد به خودداری از فروش سلاح به ایران می‌کنیم

تحریم تسلیحاتی ایران با وجود تلاش‌های گسترده دولت سابق آمریکا، اواخر مهر ماه سال جاری به پایان رسید؛ اکنون «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، می‌گوید «به متقاعد کردن کشور‌ها برای خودداری از فروش سلاح به ایران ادامه خواهیم داد.

جیک سالیوان: دستیابی به دیپلماسی با ایران امکان پذیر است

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، مدعی شد «دستیابی به دیپلماسی با ایران امکان پذیر است و دیپلماسی باید بخشی از پاسخ ما به برنامه هسته‌ای ایران باشد.»

سالیوان در ادامه از اقدام کشورمان مبنی بر توقف اجرای پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کرده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل جو بایدن برنامه هسته ای هسته ای ایران مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است

کشور‌های اروپایی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند و اعتقاد به لیبرالیسم را بخشی از هویت قاره سبز تعریف می‌کنند، از زمان نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکنون اقدام به حمایت همه جانبه از تل آویو کرده و هر گونه مخالفت در این زمینه را سرکوب می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند مقامات اروپایی در حال سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان در این قاره هستند. 

جولیا هال، از مقامات عفو بین الملل امروز (دوشنبه) با هشدار درباره نقض آشکار آزادی بیان در قاره اروپا در تظاهرات طرفداران فلسطین، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که مقامات اروپایی قوانین مربوط به نفرت پراکنی و قوانین مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیگرد سخنان مشروع تحت استاندارد‌های بین المللی مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون موج گسترده‌ای از لغو تظاهرات ها، هدف قرار دادن اعتراضات صلح آمیز، دانشگاهیان، و هر کسی که اقدام به اعلام همبستگی با حقوق بشر فلسطینیان کرده و از اسراییل انتقاد کند، در اروپا شکل گرفته است. 

براساس اعلام انجمن مدنی اروپا مستقر در بروکسل، مقامات دستکم ۱۲ عضو اتحادیه اروپا اقدام به برداشتن گام‌های نامناسب شامل جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی به دلیل آنچه نظم عمومی و امنیت خوانده شده است، کرده اند. 

مقامات فرانسوی اقدام به ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها، لغو کنفرانس‌ها در این زمینه، و دو مقام سیاسی چپ گرا را به اداره پلیس برای انجام تحقیقات پیرامون حمایت از تروریسم دعوت کرده اند!

آلمان نیز ماه جاری میلادی از ورود وانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان به این کشور به دلیل آنچه نگرانی از اظهارات ضدیهودی و ضداسراییلی خوانده شده است، جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است