Web Analytics Made Easy - Statcounter

اریک پرینس، رئیس سابق شرکت پیمانکار بلک‌واتر، با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، برای یکی از رهبران شبه‌نظامی لیبی سلاح فرستاده است.

به گزارش ایسنا، گزارشی محرمانه از سازمان ملل که به شورای امنیت ارسال شده و نسخه‌ای از آن به دست نیویورک تایمز رسیده است، نشان میدهد که اریک پرینس در سال ۲۰۱۹ مزدوران خارجی با تسلیحاتی نظیر بالگرد جنگی و قایق‌های جنگی به دولت شرق لیبی در حمایت از خلیفه حفتر فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مزدوران همچنین در توطئه‌ای برای ترور فرماندهان لیبیایی خاص دخیل بوده‌اند.

گزارش مذکور به افتضاح بلک‌واتر که در سال ۲۰۰۷ بعد از آنکه پیمانکارانش ۱۷ غیرنظامی را در عراق کشتند، مورد انتقاد بین‌المللی قرار گرفت، می‌افزاید. اریک پرینس که از نیروهای ویژه سابق آمریکا بوده و برادر بتسی دیواس، وزیر آموزش سابق دولت ترامپ است، عمدتا نیروهای خودش را به آفریقا اعزام می‌کند، از جمله به بسیاری از کشورهای غنی از منابع اما فقیر. او همچنین یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ بوده است.

اریک پرینس با این تحقیقات سازمان ملل همکاری نداشت و این اتهامات مبنی بر اینکه او تحریم تسلیحاتی علیه حفتر را نقض کرده است، او را با تحریم‌های احتمالی مواجه می‌کند.

در گزارش سازمان ملل، جزئیاتی از نقش پرینس در کشمکش‌های ادامه‌دار در لیبی ذکر شده است. این جنگ موجب شد تا حفتر که زمانی زیر نظر سیا بود و بعد به فعالیتهای شبه نظامی روی آورد، علیه دولت تحت حمایت جامعه بین‌المللی در طرابلس عمل کند.

طرح پیشنهاد کمک اریک پرینس به خلیفه حفتر اندکی پس از اقدامات این رهبر نظامی برای تصرف طرابلس انجام شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم چند روز پس از انجام ملاقاتی میان پرینس و این فرمانده، از خلیفه حفتر حمایت کرد.

هیات آمریکا در سازمان ملل که عضوی از شورای امنیت است، به درخواست پایگاه خبری هیل برای واکنش به این گزارش پاسخی نداشته است. اریک پرینس آخرین بار در سال ۲۰۱۲ به نقض قوانین بین‌المللی متهم شده بود و در آن زمان همچنین به نقض تحریم تسلیحاتی بابت ارسال سلاح به سومالی متهم بود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلک واتر ليبي تحریم تسلیحاتی اریک پرینس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند