Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: طی چند سال اخیر سعی شده، شوراها را تضعیف کنند و از نهاد مردمی شورا چیزی باقی نماند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اسلام باوقار در جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با حضور  احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد، بیان داشت: توقع داریم، پرداخت حق قانونی و حقوقی مردم شهر بندرعباس از صنایع را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: در شهر بندرعباس، بزرگترین صنعت آلومینیوم، کشتی‌سازی، فولاد و گمرک کشور را داریم و جز پردرآمدترین شهرهای کشور محسوب می شویم، اما در خصوص بحث آلایندگی بسیاری از صنایع، حق قانونی آلایندگی را به شهرداری پرداخت نمی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته حداقل حق قانونی بندرعباس از عوارض بیش از هزار میلیارد تومان مطالبه بوده اما چیزی حدود 800 میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: صنایعی داریم که در بحث آلایندگی عوارض‌شان را در تهران پرداخت می‌کنند و یکی از مشکلات و اختلافاتی که در شهرهای جنوبی کشور همواره وجود داشته ناعادلانه بودن تقسیم بودجه بوده است.

باوقار با تاکید بر اینکه نیمی از بافت شهر بندرعباس به عنوان پردرآمدترین شهر کشور، فرسوده است، افزود: صنایع استان‌های همجوار هرمزگان از جمله کرمان، اصفهان، خوزستان و بوشهر سالیانه چند صدمیلیارد تومان برای ورزش هزینه می کنند اما نوبت به شهر بندرعباس که می‌رسد می‌گویند طبق قانون این امکان وجود ندارد،این قوانین چرا در شهرهای دیگر رعایت نمی‌شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: اگر توزیع عادلانه در شهرها اتفاق بیفتد، مردم جنوب کشور همیشه وفادار نظام و رهبری بوده‌اند. اما این ناعدالتی‌ها موجب رنجش مردم می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حق آلایندگی صنایع بندرعباس شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد