Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:14:11 GMT

توفان در آمریکا واکسیناسیون کرونا را مختل کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۸۸۲۲

توفان در آمریکا واکسیناسیون کرونا را مختل کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا ، خبرگزاری افه اسپانیا در گزارشی نوشت «اندی اسلاویت» یکی از مشاوران کاخ سفید در امور مرتبط با بیماری های همه‌گیر ضمن اعلام این خبر گفت: ۵۰ ایالت کشور تحت تاثیر توفان قرار گرفته اند، شش میلیون دوز واکسن با حدود سه روز تاخیر، توزیع خواهند شد.

اسلاویت با بیان اینکه تحت تاثیر شرایط آب‌وهوایی، سه نقطه در زنجیره تامین با مشکلاتی مواجه شده اند، افزود: تیم‌های تدارک و توزیع ما در فِدِکس (FedEx)، یو پی اس (UPS) و مک کِسون (McKesson) دچار چالش‌هایی شده اند، کارکنان آن‌ها به دلیل بارش برف نتوانسته اند برای بسته بندی و حمل‌ونقل واکسن‌ها و تجهیزات مورد نیاز در محل کار حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت، علاوه بر این، بسته شدن جاده‌ها به دلیل توفان مانع از توزیع واکسن از مراکز تولیدی به نقاط توزیع و حمل‌ونقل شده است.

به گفته این مقام کاخ سفید، بیش از دو هزار نقطه واکسیناسیون در مناطقی است که با قطعی برق مواجهند، بنابراین در حال حاضر شرایط دریافت واکسن را ندارند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تا روز پنج‌شنبه ۴۱ میلیون شهروند آمریکایی، دوز نخست  واکسن کرونا و حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دو دوز را دریافت کرده اند.

آمریکا تا کنون مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن فایزر و مودرنا را صادر کرده که شرایط قطعی طولانی مدت برق برای هر دو واکسن تولیدی که باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند، از بین برنده است.  

دمای مورد نیاز برای نگهداری از واکسن فایزر حدود ۷۰ درجه زیر صفر است، مشکلی که این شرکت در تلاش است تا با استفاده از یخ خشک نگهداری و ذخیره واکسن را برای مدت ۱۵ روز تضمین کند. شرایط نگهداری واکسن شرکت آمریکایی مودرنا کمی منعطف تر است، به طوری که این واکسن حداقل به مدت شش ماه در دمای ۲۰ درجه زیر صفر و به مدت ۳۰ روز با دمای بین ۲ تا ۸ درجه ثابت می‌ماند.

به رغم آغاز طرح واکسیناسیون کووید-۱۹ در آمریکا از حدود یک ماه پیش، بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز آمار فوت مبتلایان در این کشور همچنان بالاترین آمار در جهان است و با عبور از مرز نیم میلیون نفر به ۵۰۷ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

آمریکا با ثبت بیش از ۲۸ میلیون و ۶۰۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا همچنان جایگاه خود در صدر کشورهای درگیر را حفظ کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا طوفان ایالات متحده آمریکا کاخ سفید واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طوفان ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا طوفان ایالات متحده آمریکا کاخ سفید واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید