Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@10:07:56 GMT

گلخانه هیدروپونیک در شاهرود بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۸۸۷۶

علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: این گلخانه در مساحت سه هزار متر مربع با سرمایه گذاری شخصی ۱۱ میلیارد ریال و تسهیلات چهار میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای چهار نفر به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای یکی از مهمترین رویکرد‌ها در جهاد کشاورزی است، افزود : تولید سالیانه ۹۸ تن محصولات گلخانه‌ای از جمله سبزی و صیفی جات برای این گلخانه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجی این نوع گلخانه را از نسل گلخانه‌های نسل چهارم خواند و تصریح کرد: ارتفاع این گلخانه ۶.۵ متر و پوشش دیواری آن از جنس پلی کربنات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود درباره نحوه کشت هیدروپونیک گفت: در این نوع از کشت گیاه مواد غذایی را از خاک نمی‌گیرد بلکه ریز و درشت مغذی به صورت فرمول شده از طریق کود و آب در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه ریشه گیاه در بستری خنثی قرار دارد، گفت : آب و مواد غذایی به شکل مصنوعی به گیاه داده می‌شود و در این نوع از کشت تولید محصول تا سه برابر گلخانه‌های خاکی است.

حجی با بیان اینکه ریشه این گیاهان در بستری به طور کامل ایزوله شده قرار دارد، افزود: بسیاری از بیماری‌ها از طریق خاک به گیاه منتقل می‌شود در این روش گیاه ریشه در خاک ندارد و از ابتلا از بیماری مصون است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود : در مجتمع گلخانه‌ای روستای دهملا ۲۱ قطعه سه هزارمتری به سرمایه گذاران واگذار شده که تاکنون بیش از چهار هکتار از آن زیر کشت رفته است.

هم اکنون ۱۷ هکتار گلخانه در شهرستان شاهرود وجود دارد. شهرستان‌های میامی و شاهرود با داشتن حدود ۴۰ هزار هکتار زمین زیر کشت، هر ساله با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی، سهم قابل توجهی از محصولات کشاورزی استان سمنان را تولید می‌کنند.

برچسب ها: هیدروپونیک ، گلخانه ، علی اصغر حجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MdW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هیدروپونیک گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب