Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رجبی رئیس انجمن حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در یکی، دو ماه گذشته میزان تقاضا با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تردد‌های بین شهری افزایش یافته است، گفت: میزان تقاضا افزایش یافته، اما متاسفانه به دلیل مشکلات در حوزه حمل‌ونقل ریلی تعداد لوکوموتیو‌های ما پاسخگوی نیاز‌های متقاضیان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم اکنون میزان تقاضا بیشتر از تعداد لوکوموتیوهاست و باید ۳۰ درصد به این ناوگان اضافه شود و به دلیل آنکه ما هم اکنون با کمبود لوکوموتیو روبه‌رو هستیم سفارش داده شده، اما هنوز تحویل داده نشده است.

خرید لوکوموتیو نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی کشور با بیان اینکه بسیاری از قطعات لوکوموتیو‌ها در بخش مسافری مربوط به زیمنس است که به دلیل مشکلات تحریم و همچنین به دلیل هزینه‌های بالا برای تامین آن با کمبود روبه‌رو شده‌ایم، افزود: راه آهن برای تامین این لوکوموتیو‌ها نیاز به منابع مالی سنگینی دارد به طوری که برای تامین این قطعات حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت بلیت قطار از دو روز آینده

رجبی با بیان اینکه کمبود این لوکوموتیو‌ها و تامین آن بحران‌هایی را در این بخش ایجاد کرده که باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این حوزه انجام شود، افزود: با استفاده از توان داخلی و همت شرکت‌های تولید کننده داخلی نیاز  بسیاری از واگن‌های مسافری و باری  تامین شده، اما در بحث لوکوموتیو با توجه به افزایش تقاضا با کمبود در این حوزه روبه‌رو شده‌ایم.  

رجبی با بیان اینکه  متأسفانه در شرایط کرونایی و با توجه به مشکلاتی کــه در بخـش مسـافری از جمله کاهش شـدید مسـافر داشـته‌ایم، گفت: در برخــی از  هفته‌ها این امکان بــود که قطار اضافه کنیم، اما به دلیل اینکه لوکوموتیو‌های بخش مسافری که مختص به لوکوموتیو‌های زیمنس هستند زمینگیر شــده‌اند، فشار بســیاری به بخش مســافری وارد شد.

او با بیان اینکه امـروز حــدود ۸۶ لوکوموتیـو زیمنس به بخش مسافری وارد شــده است،  افزود: سایر لوکوموتیــوهای مــورد نیــاز بخــش خصوصی را از لوکوموتیوهــای بــاری تأمیــن می‌کنند که سـرعت لوکوموتیوهـا پایین‌تـر اســت و بــا تأخیر‌های بیش از حــد از مبــداء قطارهــا در انتهــای شــب مواجه هستیم.

 رجبی با اشاره به اینکه ما به دلیل کمبــود لوکوموتیو مجبور هستیم با لوکوموتیو‌های وارده از مسیر‌های دیگر جبران کنیم، افزود: کرونا تنها عامل کاهش درآمد بخش مسافری نبود بلکه خســارت‌هایی که از محل لوکوموتیو در بخش مسافری خوردیم نیز مزید بر علت شد.

 او اظهار کرد: اگر در ماه‌های پیشرو با کنترل ویروس، تقاضای سفر بیشتر شــود این نگرانی وجود دارد که فرصت اضافــه کــردن قطار را به دلیل کمبــود لوکوموتیو از دست بدهیم که خسارت سنگینی به شرکت‌ها وارد می‌شــود.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقلی توضیح داد:  شــرکت‌هایی که با نیرو‌های انسانی انبوه فعالیت خود را دنبال می‌کنند، به امید آنکه بتوانند از درآمـد در ماه‌های پر درآمد در فضای بهتر کرونا جبـران کننــد، این نگرانی وجــود دارد که راه آهن در زمینه لوکوموتیو نتواند خود را به سرعت به روز کند و تعداد لوکوموتیو‌های مسافری را به میدان بیاورد.

رجبی یادآور شد: جلسات متعددی بــا معاونت نــاوگان راه آهن داشــته‌ایم و این معاونت در این موضوع درگیـر دریافــت منابــع از ســوی دولــت است و راه آهن از دولت درخواســت منابع کرده است.

مدیرعامل رجا با بیان اینکه تمامی واگن‌های قطار به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند، افزود: در تمامی مسیر‌های داخلی و همچنین در تمامی کوپه‌ها دستور العمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی کشور با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی شرکت‌های حمل‌ونقلی اقدامات بسیار زیادی را در راستای سفر هوشمند (سفر+سلامت) با انجام دستور العمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: این اقدامات عبارت است از کنترل وضعیت سلامتی و بهداشت مأموران پیش از اعزام، ضدعفونی قطار‌ها در مبدأ و طول سفر، استفاده از ظروف یکبار مصرف پذیرایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها، جانمایی و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در قطارها، عدم فروش بلیت به بیماران کرونایی که آغاز و اجرایی شده است.

رجبی بیان کرد: سامانه‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی هم اکنون برای افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت در حال به روز رسانی هستند و تا یکی دو روز آینده تغییرات برای بلیت‌های قطار انجام می‌شود.

او اظهار کرد: افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار مشمول مسافرانی است که بلیت را به صورت تکی خریداری می‌کنند و مسافرانی که اقدام به خرید بلیت به صورت کوپه دربست می‌کنند مشمول این افزایش قیمت نمی‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل قطار مسافری ناوگان ریلی لوکوموتیو ها رئیس انجمن بخش مسافری حمل ونقل شرکت ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد

فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

همچنین به گزارش ایرنا، با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باش

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران