Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن درویشیان صبح شنبه در سفر به یاسوج و در بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرافزود: واحدهای راکد و غیر فعال، سرمایه‌ها و ظرفیت‌هایی هستند که باید پیگیری شوند تا این ظرفیت‌ها فعال شده و هم باعث افزایش اشتغالزایی شوند و هم بهره وری بیشتر برای استان و کشور به دنبال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: یکی از واحدهای بازدید شده در شهر یاسوج، واحد تولید باطری بوده که اکنون تعطیل است و از سال ۹۴ به تملک بانک در آمده است، به دلیل اینکه سرمایه گذار نتوانسته تعهدات بانکی را انجام دهد.

درویشیان تصریح کرد: در راستای احیای این واحد، اقدامی صورت نگرفته و این چند سال، واحد راکد و غیر فعال مانده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از واحدهای بازدید شده، واحد نیمه کاره سردخانه میوه است که باید سال‌ها پیش راه اندازی می‌شد.

درویشیان افزود: با توجه به ظرفیتی که استان کهگیلویه و بویراحمد برای تولید محصولات کشاورزی دارد و ۱۳۰ هزار تن ظرفیت تولید سیب و محصولات دیگر استان است، وجود سردخانه ضروری است، در حالی که ظرفیت فعلی سردخانه در استان ۱۵۰۰ تن است و این واحد می‌توانست بخشی از نیازهای استان را مرتفع کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه به دلیل عدم انجام تعهدات برخی از واحدها به تملک بانک‌ها در می آیند، گفت: تاکید قوه قضائیه بر این است که حتماً واحدهای تولیدی تا جایی که امکان دارد احیا شده و به مالک اصلی بازگردد.

وی افزود: اگر امکان این امر فراهم نیست بانک‌ها باید آن را فعال کنند و این واحد تولیدی که سرمایه ملی است نباید راکد و غیر فعال بماند.

درویشیان اظهار داشت: برای ورود به بحث راکد بودن واحدها نیز باید علل راکد بودن این واحدها پیگیری و اگر بخشی به دلیل مقررات باشد باید اصلاح مقررات انجام شود و یا اگر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها لازم باشد، این نیز انجام گردد.

وی افزود: باید علل راکد بودن بررسی شود و اگر کوتاهی از ناحیه دستگاه‌های اجرایی باشد، پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل انجام گیرد.

کد خبر 5151311

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور حسن درویشیان سفر استانی یاسوج ویروس کرونا زلزله کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سی سخت شهرکرد اردبیل شیراز شهرستان کرج مشهد زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران