Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه با تشریح مشکلات در روابط مسکو با کشورهای غربی، گفت: اتحادیه اروپا با انگیزه‌های سیاسی خاص، روسیه را غریبه تلقی می‌کند و روابط دوجانبه دیگر از هم گسیخته شده و چیزی از آن باقی نمانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،  "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «آر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب.کا» این کشور، روابط روسیه و اتحادیه اروپا را از هم گسیخته توصیف کرده و یادآور شد که این سازمان روسیه را غریبه می‌داند و آمادگی مسکو برای قطع احتمالی روابط با بروکسل، بستگی به این دارد که این ارتباط دیگر باقی نمانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: «ما را بعنوان غریبه فرض می‌کنند. من در مصاحبه اخیرم در پاسخ به سئوال امکان قطع روابط، پاسخ مثبت دادم، برای اینکه دیگر روابطی باقی نمانده است. همانطور که "باراک اوباما" رئیس جمهوری سابق آمریکا یکبار گفت "روابط دیگر گسسته و تکه تکه شده است".

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه تعصب مانع از عادی سازی روابط با اتحادیه اروپاست، یادآور شد: «همانطور که در ماه مه سال 2019، زمانی که جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا بود، وی روسیه را دشمن قدیمی اتحادیه اروپا نامید، اکنون نیز نظریه تهدید از جانب مسکودوباره مطرح شده و مشخص شده که فقط یک عبارت کلامی نیست.»

سرگئی لاوروف همچنین گفت که بسیاری از مکانیزم‌های روابط متقابل بین مسکمو و بروکسل دیگر از بین رفته، بعنوان مثال، شورای مشارکت و همکاری دوجانبه که در سطح وزیران خارجه، طیف وسیعی از مسائل و مشکلات سیاسی و امنیتی بررسی می‌شد.

وی ادامه داد، هدف اصلی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نه به خاطر تیرگی روابط، بلکه به دلیل تمایل کشورهای اروپایی برای تحمیل ادعای خویش است.

وی با اشاره به اینکه توافقنامه مربوط به رژیم غیرروادیدی بین روسیه و اتحادیه اروپا در سال 2013 آماده اجرا بود، ولی بروکسل تنها به خاطر انگیزه های سیاسی از آن صرف نظر کرد، تأکید کرد که پیچیدگی در روابط با کشورهای غربی زمانی آغاز شد که اروپایی‌ها خوششان نیامد که روسیه با این اصل موافقت نکرد که "در خانه‌ای" زندگی کند که صاحب آن از خارج تحمیل شود.

لاوروف در عین حال یادآور شد که اعتبار روسیه در عرصه بین المللی به دلیل موفقیت واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" در حال افزایش است و این مسئله اصلاً مورد رضایت کشورهای غربی قرار ندارد.

آمریکا به سادگی خواسته‌های خود را بر کشورهای اروپایی تحمیل می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که آمریکا با درخواست خود از کشورهای اروپایی در خصوص خط لوله گاز "جریان شمالی" در حقیقت نشان می‌دهد که چه کسی در این قاره صاحبخانه است.

لاوروف ادامه داد: « واشنگتن در چارچوب ناتو دقیقاً به کشورهای اروپایی می فهماند که در صورت عدم پاسخ مثبت به درخواست آنها، امنیت قاره اروپا آسیب خواهد دید. این یعنی تصمیم گیرنده و صاحبخانه اصلی آمریکاست.»

وی همچنین گفت که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست داخلی در آمریکا تقویت شده و بیشتر شبیه "مسابقه کابوی" شده است که جذابیت بیشتری داشته و تناقض در منافع نیروهای سیاسی در این کشور افزایش یافته است وبه نظر می‌رسد که این وضعیت در دوره ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه خواهد داشت.

ابراز تأسف لاوروف از توصیه آمریکا به احتیاط در استفاده از واکسن روسی کرونالاوروف: قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت تحریم‌های جدید بعید نیستلاوروف: تلاش برای بازدارندگی روسیه و چین در دوره بایدن هم دنبال خواهد شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف کشورهای اروپایی باقی نمانده اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان