Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کارگروه مسجد در راستای تدوین سند راهبردی مسجد طراز اسلامی با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون ای فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی در روز شنبه (۲ اسفند) در ساختمان مرکزی این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «علیرضا پولاد» در این نشست با اشاره به ضرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مجموعه جهت اجرای فعالیت های هدفمند در مساجد و همچنین اجرای سند راهبردی مسجد طراز اسلامی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به اهمیت حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: جوانان به عنوان اصلی ترین رکن جامعه و آینده سازان این میهن اسلامی مورد هجمه های سنگین شبیخون فرهنگی دشمنان قرار گرفته  اند و کانون های فرهنگی هنری مساجد با جدب جوانان به سنگ مسجد و با ارائه راهکار های موثر و همچنین پرورش این جوانان بخش عمده ای از تهاجمات فرهنگی دشمنان را خنثی کرده است.

 

پولاد با تاکید بر اینکه نباید به مساجد تنها به عنوان یک عبادت گاه نگاه کرد، اظهار داشت: از ابتدای اسلام تا کنون مساجد به عنوان جایگاهی ویژه در تصمیم گیری های مهم در شرایط حساس به حساب می آمده که با اجتماع مسلمانان در این مکان آسمانی جویای احوال یکدیگر شده و در صورت بروز مشکلات به یاری برادر مسلمان خود می شتابند.

 

 وی افزود: مساجد نه تنها محلی برای عبادت است بلکه جایگاهی برای اجتماع مسلمانان، رفع مشکلات مردم، پرورش دینی و اعتقادی و همچنین محلی برای اتخاذ تصمیمات مهم و حیاتی بلاد اسلامی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: با تنظیم سند راهبردی مسجد طراز اسلامی و همچنین اجرای این راهبرد اصاصی مساجد به جایگاه اصلی خود در حکومت اسلامی خواهند رسید.

 

«حجت الاسلام محمد رضا طاهری» نیز در این نشست با تاکید بر اینکه متولیان فعالیت های فرهنگی، برنامه های خود را با محوریت مساجد طراحی کنند، تصریح کرد: بهترین مکان برای تاثیرگذاری و مانداگاری بیشتر اقدامات فرهنگی مساجد می باشند که این اصل باید مورد تئجه متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به اجرای طرح بزرگ امامت اشاره کرد و ادامه داد: در قالب اجرای این طرح امامان جماعت مساجد نه تنها در قالب یه روحانی برای انجام فریضه دینی نماز در مساجد منصوب شده است بلکه امام یک محله می باشد و در راستای برطرف نمودن مشکلات افراد حاظر در آن محل با ارائه راه حل های کارآمد به گره گشایی از مشکلات مردم می پردازد.

 

وی با تاکید بر اینکه پایگاه دین خدا مساجد است، تصریح کرد: متاسفانه ما مسائل اصاصی جامعه را از مساجد خارج کردیم و به ین مکان تنها به عنوان محلی برای عبادت نگاه کردیم و باید حاکمیت بلاد اسلامی به مساجد برگردد.

 

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: اگر محوریت تمام مسائل حیاتی جامعه ما مساجد باشد، بیشتر مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مسجد باید محور توسعه محلات باشد و لذا اصلی ترین رکن فعالیت های فرهنگی این است که با محوریت مسجد انجام گیرد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش ایسنا، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری