Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز شنبه دوم اسفندماه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به این سوال که شرکت های دانش بنیان چه نقشی در تولید این دستاوردها دارند؟ گفت: آنچه که ما باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم بحث نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با نوآوری است که می توانیم بر تمام مشکلات و مسائل غلبه کنیم. دستاوردی که امروز شاهد آن بودید نوع و نگاه جدید به حوزه رادار است. برای سامانه راداری بهمن هیچ تفاوتی ندارد که چه نوع پرنده‌ای اعم از پهپاد و انواع هواپیماها در مقابلش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این نوآوری یک نوآوری خاصی است که در رادار پسیو ایجاد شد. این رادار می تواند بدون اینکه هواپیمای مهاجم از وجودش آگاه باشد آن را شناسایی کند. این اتفاق یک اتفاق بزرگ از نظر نوع دیدگاه در حوزه پدافند است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: رونمایی از این سامانه قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است که می تواند سر منشا بسیاری از تکنولوژی های آینده در این نیرو باشد. در تحقق این دستاوردها جوانان نخبه و محقق با نبوغ بالا حاضر شدند و توانستند این ایده را پیاده سازی کنند.

وی افزود: این روزها در سالگرد عملیات والفجر ٨ هستیم و اینکه در مدت ٣٠ تا ٣۵ روز بیش از ٨٠ فروند هواپیمای دشمن مورد اصابت قرار گرفت توسط نوآوری ایجاد شد. یعنی اگر ما با تفکر و سیستم قبل در حوزه پدافند عمل می کردیم نمی توانستیم حتی ۵ فروند از آن ها را سرنگون کنیم. اما در اوج تحریم این اتفاق رخ داده و یک برگ زرین بر افتخارات پدافند هوایی ارتش است.

ستاری در پایان یادآور شد: نقش شرکت های دانش بنیان تزریق نوآوری در همه صنایع است. اگر نوآوری در حوزه های خودرو، کشاورزی و واکسن نیز ورود کند اتفاقات جدیدی را به همراه خواهد داشت. فقط باید از شرکت های دانش بنیان که صاحب نوآوری هستند حمایت کنیم و سدهای مقابل آن ها را برداریم تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. البته باید مراقب باشیم تا هیچ کس راه آن ها را سد نکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش پدافند هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود