Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سلیمانی‌دشتکی بیش از ۴۱ ماه سکاندار استان ایلام بود و از جمله تلاش‌های وی می‌توان به مواردی چون ثبت ردیف بودجه اربعین در لایحه بودجه، افزایش چندبرابری بودجه استان در سال‌های اخیر، تلاش برای تکمیل و به ثمر رساندن طرح‌های کلان نیمه‌تمام استان و تزریق اعتبار و سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اثبات وجود کرونای جهش یافته در استان و ثبت چند مورد ابتلا به این ویروس از جمله یک مادر باردار از دیگر رویدادهای مهم خبری استان ایلام در هفته گذشته است هر چند تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از ابتلا به این نوع ویروس در استان ثبت نشده است.

۲ رقمی شدن تعداد بستری‌ها بعد از چند ماه آرامش نسبی، نگرانی‌ها در خصوص طغیان احتمالی این ویروس در استان را بیشتر کرده است و همچنین چهار شهرستان استان از رنگ آبی به زرد تغییر رنگ دادند که این امر بیانگر ساده‌انگاری شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

شهادت فرمانده گروه تفحص جبهه میانی و یکی از نیروهای تحت امر وی در نقطه صفر مرزی مهران از دیگر اخبار استان ایلام در واپسین روزهای هفته گذشته است.

همچنین در اولین روز از هفته پیش، بالگرد اورژانس هوایی ایلام که برای کمک به یک کودک حادثه‌دیده عازم شهرستان دهلران بود، لحظاتی پس از پرواز، بر روی باند فرودگاه سقوط کرد که در این سانحه هوایی به سرنشینان بالگرد آسیب وارد نشد اما خود بالگرد دچار خسارات جدی شد و علت اصلی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام شد

وزیر کشور در حکمی محمد نوذری را به عنوان سرپرست استانداری ایلام منصوب کرد.

 به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی محمد نوذری را به عنوان سرپرست استانداری استان ایلام منصوب کرد.

نوذری هم اکنون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام بوده و با حفظ سمت سرپرست استانداری و جایگزین قاسم سلیمانی دشتکی شده است.

سرپرست استانداری: دست یاری برای خدمتگزاری بسوی مردم ایلام دراز می‌کنم

سرپرست استانداری ایلام گفت: برای خدمتگزاری در استان بسوی مردم و بویژه نخبگان و افراد صاحب نظر دست یاری دراز می کنم.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به انتصاب سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید خوزستان اظهار داشت: تلاش های شبانه روزی ایشان در راستای عمران آبادانی استان بی بدیل بود.

استاندار ایلام: توهین‌کنندگان به رییس‌جمهوری پایبند ولایت‌فقیه نیستند

استاندار ایلام گفت: اهانت‌کنندگان به رییس‌جمهوری نسبت به منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص احترام به مسوولان ارشد کشور بی‌توجه هستند و هیچ‌گونه پایبندی به ولایت فقیه ندارند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چندین مرحله طی سخنان خود توهین به رییس‌جمهوری و مسوولان نظام را محکوم کرده‌اند.

چهار شهرستان ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر به دلیل سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از روزهای آرام و بی خطر اواخر آذر و دی ماه، در شروع بهمن ماه با شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان و بستری های کرونا به دلیل سهل نگاری مردم مواجه شدیم که نتیجه آن تغییر رنگ چهار شهرستان از وضعیت آبی به زرد کرونا بود.

۲ مورد کرونای جهش یافته در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲ مورد ابتلا کرونا در استان شناسایی شد که پس از انجام تست، کرونای جهش یافته انگلیسی آنها مورد تایید قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: ۲ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی، یک خانم باردار و همسرش ساکن شهرستان دهلران هستند که تست‌های گرفته شده از آنان به مرکز کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شده است.

بستری‌های روزانه کرونا در ایلام ۲ رقمی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز گذشته ۱۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان بستری شدند و تعداد بستری های روزانه ۲ رقمی شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان  اظهار داشت: تعداد بستری های موجود در مراکز درمانی ۳۲ نفر و مربوط به ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، مهران و هلیلان است.

نوزاد مادر دهلرانی مبتلا به کرونای جهش یافته سالم متولد شد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نوازد مادر باردار دهلرانی که به کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا شده بود، از طریق جراحیرسزارین سالم به دنیا آمد.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه درکارگروه رسانه ای کرونای ایلام اظهار داشت: با تلاش مجموعه ای از پزشکان ایلامی با تخصص های مختلف این نوزاد سالم به دنیا آمد و با توجه به شرایط موجود مادر نیز زنده مانده و امیدواریم به آغوش خانواده بازگردد.
 

ورود مسافران خوزستانی به شهرهای جنوبی ایلام ممنوع است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام گفت: با توجه به شیوع کرونا در خوزستان ورود مسافران از این استان به شهرهای جنوبی استان ممنوع است.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز چهارشنبه در هفدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اعلام هشدار در خصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف و ورود به پیک چهارم کرونا اظهار داشت: ورود مسافران از استان خوزستان به شهرهای جنوبی استان ممنوع است.

ظرفیت نمونه گیری های کرونا در ایلام سه برابر افزایش یافت

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ظرفیت نمونه گیری های کرونا این استان در هفته سوم بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل سه برابر افزایش یافته و این عدد از ۷۴۹ به ۲ هزار و ۲۵۵ مورد تست رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: افزایش میزان نمونه گیری کرونا در ایلام باعث شد آمار مبتلایان نیز در هفته سوم بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه دی ماه از ۲۰۲ به ۲۳۰ نفر برسد.

فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی در مرز مهران به شهادت رسید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام از به شهادت رسیدن فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین جبهه میانی در نقطه صفر مرزی مهران خبر داد.

سرهنگ محمدحسین فولادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظهر امروز علیرضا گل محمدی فرمانده تفحص شهدا و یکی از نیروهای تحت امر در منطقه مرزی رضاآباد با مین برخورده کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

علل سقوط بالگرد اورژانس هوایی ایلام در دست بررسی است

علل سقوط بالگرد اورژانس هوایی ایلام که عصر امروز شنبه و هنگام برخاستن از زمین دچار حادثه شد، در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، این سانحه  که عصر امروز روی داد، زمانی اتفاق افتاد که امدادگران اورژانس هوایی برای اعزام یک بیمار حادثه دیده عازم شهرستان دهلران بودند.
کودکی هشت ساله ساکن شهرستان دهلران به علت برخورد با مین دچار حادثه قطع عضو دست شده بود که برای کمک به این فرد مجروح بالگرد امداد هوایی عازم منطقه شد.

جعبه سیاه بالگرد اورژانس هوایی ایلام به آلمان یا فرانسه ارسال می شود

مدیرفرودگاه شهدای ایلام گفت: جعبه سیاه بالگرد اورژانس هوایی استان برای بازخوانی دقیق علت حادثه سقوط، به کشور آلمان یا فرانسه ارسال می شود.

جواد یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات فنی بازخوانی جعبه سیاه این بالگرد وجود ندارد و برای بررسی دقیق علت بروز حادثه به کشورهای سازنده ارسال میشود که چندین ماه طول می کشد.

۹۰ درصد بازرسی های آژانس انرژی هسته ای از ایران انجام شده است

نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایران به تمامی تعهدات خود دربرجام عمل کرده و با وجودی که ۹۰درصد بازرسی بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از ایران بوده است اما طرف های مقابل به آن عمل نکرده و خارج شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: رییس جمهوری پیشین آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران درصدد بود ملت ایران بین تسلیم و فروپاشی  یکی را انتخاب کنند اما این آرزو را به گور برد و خود برکنار شد، اروپایی‌ها نیز با دادن وعده و  ایجاد امید نه تنها هیچ قدمی برای ایران برنداشتند بلکه  فقط زمان را از ما گرفتند.

۸۵ درصد مدال های قهرمانی کشور متعلق به ورزش کشتی است

رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزش اول کشور محسوب می شود و ۸۵ درصد مدال های ورزشی ایران در مسابقات مختلف بین المللی متعلق به این رشته است و نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

به گزارش ایرنا، علیرضا دبیر روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: بار اصلی ورزش قهرمانی کشور در سطح جهان و بین المللی همواره بر عهده کشتی بوده و این ورزش نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.

تجمعات شرکت پتروشیمی ایلام بدلیل اخراج کارگران تکذیب می شود

شرکت مجتمع پتروشیمی ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: انتشار اخباری مبنی بر اینکه تجمعات کارکنان این شرکت به دلیل اخراج نیروها بوده است، موجی از نگرانی در جامعه ایجاد کرد که این اظهارات تکذیب می شود.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه خطاب به مردم استان ایلام آمده است:
متاسفانه همانگونه که مستحضرید؛ در روزهای گذشته به خاطر برخی اظهارنظرها و جوسازی‌های رسانه ای و مجازی در خصوص شرکت پتروشیمی ایلام و تجمعات صورت گرفته در پتروشیمی و اظهارنظر اشتباه صدا و سیمای ایلام مبنی بر اینکه تجمعات کارکنان این شرکت به خاطر اخراج نیروها بوده است، موجی از نگرانی در جامعه ایجاد که قویاً این اظهارات تکذیب می شود.

اخراج کارگران پتروشیمی ایلام منتفی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مساله اخراج کارگران شرکت پتروشیمی ایلام منتفی است و بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری، هیچ اخراجی نباید در این شرکت صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی ویژه خبری، اخراج کارگران پتروشیمی ایلام را غیرقانونی اعلام کرد و بر لزوم بازگشت آنان بکار تاکید کرد.
شیرخانی با بیان اینکه مدیران پتروشیمی اجرای شیوه نامه و آزمون را بهانه اخراج این کارگران می‌دانند، تاکید کرد: پیرو مصوبه دی ماه کمیسون کارگری که مدیرعامل پتروشیمی نیز حضور داشته است، این شرکت حتی با آزمون و اجرای شیوه نامه نیز حق اخراج نیروهای کار ندارد.

آموزش حضوری دانش‌آموزان در شهرهای زرد ایلام لغو شد

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به زرد شدن چهار شهرستان ایلام، دهلران، آبدانان و دره‌شهر آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان در این مناطق لغو و از فردا به صورت مجازی ارائه می‌شود.

 امیر مهردادی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش‌های این دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق کانال شاد و به صورت مجازی خواهد بود.

ضریب نفوذ اینترنت در ایلام حدود ۸۸ درصد است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان به ۸۷/۹۶ درصد رسیده که نشان دهنده رشد خدمات اپراتورهاست.

به گزارش ایرنا، عباس بیرامی روز یکشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: در حال حاضر همه شهرهای استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند به طوری که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰۶/۹۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت نیز ۸۷/۹۶ درصد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لایحه بودجه فرانسه استان ایلام اخبارنامه انرژی هسته ای آلمان مجتمع پتروشیمی ایلام عبدالرضا رحمانی فضلی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لایحه بودجه فرانسه ویروس کرونا لایحه بودجه فرانسه استان ایلام انرژی هسته ای آلمان مجتمع پتروشیمی ایلام عبدالرضا رحمانی فضلی علیرضا دبیر اخبار کنکور خبرنگار ایرنا اظهار بالگرد اورژانس هوایی ایلام خبرنگار ایرنا سرپرست استانداری کرونای جهش یافته استانداری ایلام شهرستان دهلران پتروشیمی ایلام گزارش ایرنا سلیمانی دشتکی اخراج کارگران چهار شهرستان شنبه در گفت رییس جمهوری استان ایلام محمد نوذری ضریب نفوذ بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری

سرپرست گمرکات استان ایلام گفت: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان ایلام، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

سرپرست گمرکات استان ایلام ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز مهران از جمله انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

کمری اضافه کرد: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین گفت تشریفات گمرکی کالاهای به همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام در این بازه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 747715

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی