Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سینمایی دولت اصلاحات و دولت اعتدال هم به انتقاد شدید از وضعیت سینمای ایران پرداخت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی حیدریان که هم در سال‌های پایانی دولت اصلاحات و هم دوره‌ای در دولت روحانی به عنوان معاون سینمایی و رئیس‌سازمان سینمایی فعالیت می‌کرد، منتقد جدید این دوران سینمای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به طور صریح از بازگشت دوباره به برخی از ضدارزش‌ها سخن گفته است. هر چند که این مدیر سینمایی به نقش مدیران دولت‌های اصلاحات و اعتدال در دوری سینمای کشورمان از شاخصه‌های اخلاقی اشاره نکرده است.


حیدریان که در کارگروه هنر و سینما در اجلاس «تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و هنر» به عنوان دبیر علمی سخنرانی کرد، با اشاره به تحول سینما در ابتدای انقلاب گفت: سینمای ایران طی حدود چهار سال، توانست به کرسی ثابتی در دنیا برسد. این کرسی با شناسنامه و خصیصه‌هایی بود که دنیا، سینمای ایران را با آن یعنی سینمای اخلاق می‌شناخت؛ سینمایی که عاری از دو مؤلفه مشهور آن زمان یعنی سکس و خشونت بود.


وی افزود: هر چه از انقلاب دور می‌شویم، نیرو‌هایی که به حوزه فرهنگ و هنر وارد می‌شوند، درک چندانی از منظومه فکری امام (ره) ندارند و در حال فاصله‌گیری از آن هستیم؛ لذا این باعث شده است که خلق آثار دوباره به دو مؤلفه سکس و خشونت گرایش پیدا کرده‌اند و ایده را بدون توجه به مؤلفه‌های توحیدی، گرفته‌اند و ایده‌شان در دو عالم خیال و حس، محدود شده است.


وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته، رویکرد غالبمان این بود که هنر به سمت حیات طبیعی سوق داده شود، اما غفلت این بود که سرمایه‌داران به ارائه‌کنندگان آثار فرهنگی هنری غلبه پیدا کرده‌اند، به ویژه در حوزه سینما؛ بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد باید در این راستا حراست بیشتری به عمل آورد.


این کارشناس ارشد امور فرهنگی تصریح کرد: لازم است ظرفیت‌هایی را که در بینش و نظام فکری امام (ره) در حوزه فرهنگ است، به محققین و فعالان فرهنگی عرضه کنیم. امام شخصیت علمی چندبعدی است و ویژگی‌های ایشان باید مورد بازمطالعه قرار گیرد تا آرای ایشان در حوزه فرهنگ و هنر را بهتر بشناسیم.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینمای ایران سینما و تئاتر دولت روحانی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود