Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فتحعلی محمدزاده در مراسم بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشورمان دارند، اظهار کرد: صنایع کوچک اثرات قابل توجه بر اشتغال مولد و پایدار، درآمد ملی، دستیابی به رشد متعادل در جامعه و توسعه صادرات صنعتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک به عنوان یک سازمان توسعه‌ای وظیفه‌ای مهم و سنگین در قبال پایه‌های صنعت کشور یا همان صنایع کوچک و متوسط دارد.

وی با اشاره به فعالیت 825 شهرک و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور گفت: یکی از این 9 منطقه، منطقه ویژه بانه است که مراسم افتتاح آن امروز انجام می‌شود و امیدواریم به ظرفیت بسیار خوبی برای رونق و توسعه هرچه بیشتر این منطقه و کل استان و کشور تبدیل شود.

به گفته محمدزاده، ایجاد 20 منطقه ویژه در کل کشور هدف‌گذاری شده است که البته اجرای تعدادی از این مناطق شروع شده و امیدواریم هرچه زودتر اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در فاز نخست از خروجی‌های این پروژه است و  امروز واگذاری زمین به 10 متقاضی در زمینه پوشاک، لوازم خانگی و... همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان مرزی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کشور اذعان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه با توجه به موقعیت اقلیمی که در فاصله 7 کیلومتری مرز سیرانبند است ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات در کردستان و کشور است.

وی گفت: این منطقه می‌تواند نقش بسیار مهمی را در توسعه منطقه ایفا کند و به عنوان برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید در کردستان بهره‌برداری شود.

محمدزاده ابراز امیدواری کرد؛ در تکمیل فازهای بعدی تاخیر در بهره‌برداری از فاز اول این پروژه جبران شود و  85 هکتار را آماده کنیم.

وی گفت: ‌هم‌اکنون در استان کردستان 29 شهرک صنعتی داریم که 20 شهرک آن فعال و 9 شهرک آن به دلیل کمبود زمین با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه فعال نیست.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بانه با 85 هکتار مساحت و بیش از 25 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 2 هزار نفر فرصت شغلی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک صنعتی صنعت صنایع کوچک توسعه مدیرعامل شرکت های صنعتی کشور منطقه ویژه اقتصادی بهره برداری صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا