Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تشدید مراقبت‌های فرودگاهی برای جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونا از جمله کرونای انگلیسی خبر داد و اظهار کرد که تاکنون ۱۳۰ میلیون تومان جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز، مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه انجام شده است، افزود: طی این چند مدت، چندین دستگاه استریلیزه خودکار، مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر اقلام بهداشتی خریداری شده و در فرودگاه کرمانشاه به کار گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی، تأکید کرد: اکنون تمامی نکات بهداشتی در این فرودگاه رعایت می‌شوند و بازرسان ما به‌طور شبانه‌روزی بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل دارند و از تردد مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری به عمل می‌آورند.

 بیاتی خاطرنشان کرد: در این فرودگاه پرواز خارجی انجام نمی‌شود و تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز ملزم به رعایت استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما هستند.

 مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی تمامی پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی این ایرلاین دریافت نکردیم.

وی درباره میزان پروازهایی که در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: اکنون به‌صورت هفتگی حدود ۱۱۰ سورتی پرواز به تهران، کیش، مشهد، عسلویه و اصفهان از طریق این فرودگاه صورت می‌پذیرد.

بیاتی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: از سال ۱۳۵۰ که این فرودگاه ساخته شد، به غیر از سال ۱۳۷۵ که صرفاً یک روکش آسفالت بر روی باند کشیده شد، تاکنون هیچ‌گونه پروژه عمرانی قابل توجه در فرودگاه انجام نشده است. از ابتدای سال جدید، طی قراردادی که با پیمانکار تنظیم شده، مقرر شده تا بهسازی باندهای فرودگاه عملیاتی شوند.

وی گفت: اکنون ۴ استند هواپیما داریم که با توسعه اپرون این تعداد به ۸ استند افزایش می‌یابد که در این خصوص نیز یک سوم کار را به پیمانکار سپرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به این که کل پروژه شامل بهسازی باند و توسعه اپرون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این فرودگاه رتبه خوبی در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را در بین فرودگاه‌های کشور دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل فرودگاه کرمانشاه مدیرکل فرودگاه کرمانشاه پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه در خصوص شرایط حال حاضر این فرودگاه، گفت : فرودگاه‌ها به‌دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار از باارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع بشری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، تصریح کرد: این فرودگاه به‌عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابجایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه با توجه به قدمتش نیاز به بهسازی داشت که در نهایت با هماهنگی شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار وقت، پروژه بهسازی و توسعه عوامل پروازی شامل باند، تاکسی‌وی‌های موازی و توسعه پارکینگ هواپیما در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام اعتبارات پروژه از شرکت فرودگاه‌های کشور اخذ شد، ولی به خاطر اینکه فرودگاه تعطیل نشود و نیاز بر ساخت باند دوم بود با هماهنگی‌ها صورت گرفته و اعتبارات خوب، باند دوم احداث شد.

بیاتی ادامه داد: سال ۹۸ باند مذکور آماده بود، ولی به دلیل داشتن معارض در ضلع شمالی و مشکلات پیمانکاری با وقفه ایجاد شد و با حمایت‌ها و اعتبارات از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز نشست و برخاست روی این باند صورت گرفته است.

وی از پروژه باند دوم فرودگاه کرمانشاه به دلیل داشتن ۳ هزار و ۴۰۰ متر طول باند و ۶۰ متر عرض و برداشت ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متر آسفالت و مصالح قدیم به عنوان یک ابرپروژه یاد کرد و افزود: این باند به عنوان باند احتیاطی برای نشست و برخاست در روز است.

بیاتی محدودیت در پرواز را به علت کاهش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی دانست و گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیما‌هایی با بدنه متوسط را دارد.

وی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پاکینگ هواپیمایی برای پارک همزمان ۴ هواپیما داشتیم که با بهسازی صورت گرفته تبدیل به پارک همزمان ۸ هواپیما و شب‌خواب را خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه تصریح کرد: تا بهمن‌ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس الان به مسیر‌های تهران، مشهد و عسلویه به ۴۰ پرواز هفتگی رسیده است، البته فعلا پرواز خارجی نداریم.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته بهسازی باند اصلی شروع شده که با بهسازی این باند و ۲۴ ساعته شدن نشست و برخاست‌ها و همچنین تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جایگاه فرودگاه کرمانشاه، خیلی بهتر از گذشته می‌شود.

بیاتی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان‌بندی تعریف شده برای پیمانکار و کمک‌های خوبی که صورت گرفته، پایان ۶ ماهه اول امسال باند را عملیاتی کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود