Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:54:47 GMT

گام‌های مؤثر برای حل مشکلات متعدد شهر ری

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۴۶۳

گام‌های مؤثر برای حل مشکلات متعدد شهر ری

شهرستان ری به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مهم استان تهران با برخی از مشکلات مواجه است که ضروری است برای حل آن‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، شهرستان ری از جمله شهرستان‌های مهم و اثرگذار استان تهران محسوب می‌شود که با توجه به نزدیکی به پایتخت از توسعه زیرساخت‌های مناسب و مورد نیاز عقب مانده و برخی غفلت‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان باری از مشکلات را بردوش این شهرستان گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار مردم شهرستان ری از وکلایشان در خانه ملت این است که به مشکلات آنها رسیدگی کنند و برخی مسئولان را از خوابی که در آن به سر می‌برند بیدار کنند تا مجبور به رسیدگی بیشتر به معضلات و مشکلات شهرستان ری شوند.

سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به مشکلات این شهرستان اشاره می‌کند و درباره اقداماتی که در راستای حل مشکلات قبله تهران صورت گرفته سخن می‌گوید.

رویکرد مجلس یازدهم به چگونگی حل مشکلات

وی گفت: رویکرد مجلس یازدهم توجه به اقشار ضعیف و متوسط، توسعه اشتغال، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است که این موضوعات بر طرح و برنامه‌هایی که در مجلس اجرا می‌شود سایه افکنده و در حال پیگیری است که بخشی از آن در موضوع مسکن، موضوع خانه‌های خالی، سبد معشیتی و افزایش حقوق بازنشستگان، کارمندان و کارگران تبلور یافته و بخشی از آن هم در قالب اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ که در کمیسیون تلفیق انجام شد اما کلیات بودجه رأی نیاورد و به دولت عودت داده شد و دولت هم پس از اصلاح آن، دوباره لایحه را به مجلس بازگرداند و در مجلس مور اظهارنظر و بررسی قرار خواهد گرفت.

کوره‌های آجرپزی در محودآباد؛ بخشی از مشکل

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از روز نخست که نماینده شده‌ام تلاش کردم تا از بخش‌های مهم شهرستان ری سرکشی داشته باشم که اخیراً از محمودآباد آخرین نقطه شرقی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس سرک کشیدم که در آنجا با برخی مشکلات مواجه شدم. مثلاً وزارت صمت در آنجا بیش از ۴۵ کوره آجرپزی را به صورت مشارکتی خریداری کرده؛ یعنی بخشی از مالکیت آنها را تحت اختیار خود قرار داده و بخش دیگر در اختیار مالکان کوره‌ها باقی مانده است؛ لذا نمی‌توان این کوره‌ها را خرید یا فروخت و همین موضوع سبب شه تا این کوره‌ها به محل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود. در آنجا برخی افراد نیازمند وجود دارند و برخی هم نیازمند نیستند. برخی از افراد غیرنیازمند اتاق‌های موجود در کوره‌ها را اجاره می‌کنند و ماهانه به مالک کوره اجاره‌ای پرداخت می‌کنند، اما هدف این افراد به ظاهر نیازمند از اجاره این اتاق‌ها این است که حس ترحم مردم را به خود جلب کنند و از این طریق کمک‌های مردمی را دریافت کنند و بعد از اینکه کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند تمام آنها را به خارج از شهر منتقل می‌کنند و به فروش می‌رسانند و حتی اینها به اقوام و آشنایان خود پیشنهاد می‌کنند که از شهرستان‌ها نزد آنها بیایند و همین کار را ادامه دهند؛ بنابراین یک موضوع در هم تنیده در محمودآباد وجود دارد و درصدد حل این مشکل هستم.

تلاش برای حل مشکلات بیمارستان فیروزآبادی

یزدی‌خواه بیان کرد: یکی از مشکلات شهرستان ری موضوع تخت‌های بیمارستانی و بیمارستان‌های موجود در سطح شهرستان است که ما اعتقاد داریم تعداد آنها به مقدار کافی نیست؛ زیرا طبق میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر باید ۱.۳ دهم تخت داشته باشیم که در تهران میانگین یک مقداری پایین‌تر است، البته با افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان فیروزآبادی وضعیت بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: همین بیمارستان فیروزآبادی که در سال ۸۴ فرآیند ساخت آن آغاز شده و تا الان هم به اتمام نرسیده با مشکلات مختلفی مواجه است که مثلاً آخرین بند آن موضوع چهار ژنراتور برق اضطراری است که حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما چون وزارت بهداشت این بودجه را تخصیص نداد با مشکل مواجه شده بود؛ لذا با فرمانداری شهرستان ری مذاکراتی صورت گرفت و این پول به حساب وزارت بهداشت واریز شد تا فرآیند مزایده و مناقصه آن برگزار شود، اما تا به امروز این ژنراتورها برای بیمارستان فیروزآبادی فراهم نشده و در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتم از او به خاطر تعلل به وجود آمده گله کردم.

اختصاص ۱۶ میلیون متر مکعب آب برای شهرستان ری

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که علاوه بر پیگیری‌های مرتبط با مسائل بهداشتی و درمانی، به جد پیگر موضوع آب شرب مطمئن و سالم روستاها هستم، گفت: شهرستان ری، پنج شهر «قیام‌دشت»، «ده‌خیر»، «باقرشهر»، «کهریزک» و «حسن‌آباد» و به همراه بیش از ۱۰۸ روستا را در خود جای داده است که آب آشامیدنی سالم و پایدار ندارند. مثلاً آب آشامیدنی حسن‌آباد در تابستان امسال به دلیل مشکل فنی در پمپ‌ها قطع شد که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با وزارت نیرو قرار شد تا ۱۶ میلیون متر مکعب سهمیه آب برای تمامی بخش‌های شهرستان ری و روستاهای آن اختصاص یابد که تا الان حدود ۲۴ روستا به این شبکه سراسری وصل شده‌اند و مابقی هم در حال پیگیری است.

لزوم توجه به زیرساخت‌های روستایی در شهرری

یزدی‌خواه با مهم دانستن رسیدگی به روستاهای شهرستان ری خاطرنشان کرد: بعضی از روستاها قبلاً دهیاری داشتند و الان به‌دلیل انحلال دهیاری به سیستم شهری متصل شده‌اند؛ لذا قبلاً مالیات بر ارزش افزوده‌ای که آنها پرداخت می‌کردند به حساب دهیاری واریز می‌شد و دهیاری هم آن را برای روستا هزینه می‌کرد اما در حال حاضر به دلیل نبود دهیاری این مالیات به حساب فرمانداری واریز می‌شود و همین مسئله سبب شده تا بخشی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این روستاها ابتر باقی بماند و یا اصلاً پروژه‌ای آغاز نشو و برای اینکه پروژه‌ای در این روستاها کلید بخورد، درخواست‌ها به فرمانداری ارسال می‌شد و فرمانداری هم مبلغ را به حساب شهرداری تهران واریز می‌کرد و از آن می‌خواست که پروژه‌ای را در محل مورد نظر اجرا کند اما شهرداری می‌گفت این کار قانونی نیست و نمی‌تواند که در نهایت پول هم به حساب فرمانداری عودت داده می‌شود و سرنوشت این پول مشخص نبود.

وی در ادامه افزود: برای حل این مشکل با فرماندار ری، رئیس دیوان محاسبات و استاندار تهران جلساتی را برگزار کردیم و قرار شد بخشی از این پول در قالب اورژانس‌های روستایی، ساخت و نوسازی معابر و کمربندی‌ها، توسعه خانه‌های بهداشت و ایجاد پاسگاه‌های جدید پلیس در روستاها و توسعه بیمارستان فیروزآبادی، بخش کشاورزی و آبخیزداری هزینه شود.

تأمین آب کشاورزی از تصفیه‌خانه جنوب تهران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص بهبود وضعیت آب کشاورزی در شهرستان ری بیان داشت: در گذشته در شهرری ده‌ها رشته قنات و آب کشاورزی مطمئنی وجود داشت اما این قنات‌ها و آب‌ کشاورزی به مرور براثر چاه‌هایی که در کنار این قنات‌ها حفر شد به سمت خشک شدن رفت و کم‌کم به سوله، باراندازها و محل دفن زباله‌ها تبدیل شد؛ بنابراین برای حل این مشکل یکی از پیگیری‌ها ما این بود که محل آب کشاورزی از محل تصفیه‌خانه جنوب تهران تأمین شود و همچنین اسناد حق‌آبه‌های روستاها جمع‌آوری و با معاون آب وزیر نیرو هماهنگ شده تا حق‌آبه‌ کشاورزان شهرستان ری از سد کرج تأمین شود.

یزدی‌خواه به جلب توجه مسئولان شهری تهران به مشکلات شهرستان ری اشاره کرد و در همین رابطه افزود: جلسه‌ای با شهردار تهران و شورای شهر داشتم که در این جلسه به آنها گفتم تا چه زمانی قرار است شهرری مشکلات تهران را به دوش بکشد و به آن‌ها گفتم اگر قرار است به تهران خدماتی ارائه دهیم باید مابه‌ازایی داشته باشد.

گام‌های بلند برای حل مشکل بیکاری در ری

او توسعه اشتغال در شهرستان ری را یک امر مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: میانگین نرخ بیکاری در کشور حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد است که در شهرستان ری این نرخ حدود پنج درصد است؛ چون ری به خاطر وجود ۱۷ شهرک صنعتی حدود ۳۰ درصد انرژی برق استان تهران را در حوزه صنعت مصرف کند و این نشان می‌دهد که شهرستان ری از ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال برخوردار است و در حال حاضر در راستای افزودن به این ظرفیت در تلاش هستیم تا سه شهرگ گلخانه‌ای را در فشافویه و بهشت زهرا سلام‌الله علیها احداث کنیم و هرکدام از این شهرک‌ها مجموعه‌ای از صنایع را در خود جای داده است.

توسعه قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نماینده مردم در مجلس از توسعه بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان ری انتقاد کرد و عنوان داشت: در شهرستان ری ۴۵ هزار کسبه فعال مجوزدار در ۴۴ اتحادیه وجود دارند که اینها نباید آسیب ببینند؛ درصورتی‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌رویه در حال رشد هستند. من منکر تأسیس این فروشگاه‌ها نیستم اما این فروشگاه‌ها باید در جایی تأسیس شوند که ما می‌گوییم یعنی جانمایی این فروشگاه با ما باشد نه اینکه در کنار یک سوپرمارکت یا یک واحد تجاری تأسیس شوند، ولی اگر این موضوع مدنظر قرار نگیرد به اشتغال کسبه آسیب وارد می‌شود.

به گزارش تهران نیوز، شهرستان ری به دلیل وسعت، تاریخ و قدمتی که دارد و به خاطر مهاجرپذیر بودنش همواره مور توجه قرار دارد و نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین ضروری است که مسئولان توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی آن حل شود و هم نقش مهمی را در توسعه استان ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان فیروزآبادی شهرستان ری شهرستان ری فروشگاه ها آب کشاورزی یزدی خواه حل مشکلات برای حل کوره ها حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات