Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:28:00 GMT

ضرورت تعمیم طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۶۶۳

ضرورت تعمیم طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با ضروری خواندن طرح شفافیت مالی به همه ارکان کشور، گفت: شفافیت آراء نمایندگان پیامدهای اجتماعی به همراه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی ابرهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: کلیات طرح شفافیت آراء بسیار مناسب بوده و نمایندگان مجلس درباره آن اجماع نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رد طرح شفافیت آرای نمایندگان و احتمال بررسی دوباره آن در روزهای اخیر، عنوان کرد: شفافیت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس بسیار پسندیده بوده و از رانت و فساد مالی و اقتصادی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در خانه ملت تاکید کرد: این طرح نه تنها باید در خصوص اموال نمایندگان مجلس اجرایی شود، بلکه باید به همه ارکان نظام، قوا، دستگاه‌های اجرایی و موسسات غیر دولتی اقتصادی تعمیم داده شده و به صورت گسترده در کشور اجرایی شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در این صورت دارایی‌های مدیران و مسوولان در فضای شیشه‌ای و قابل رصد قرار گرفته و امکان بهره‌برداری‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و فسادهای مالی به متخلفان داده نمی‌شود.

وی افزود: اما در خصوص شفاف‌سازی آراء نمایندگان باید گفت مادامی که آراء منتخبان مردم در خانه ملت درباره موارد مربوط به مصالح و منافع کشور و نظام است، باید موضع نمایندگان روشن و شفاف بوده و مردم در جریان جبهه‌گیری مجموعه مجلس درباره موضوعات خاص  قرار بگیرند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما وقتی طرح‌هایی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که جامعه هدف مشخصی داشته و بخشی از مردم را مدنظر قرار می‌دهد، شفافیت آراء نمایندگان ممکن است تبعات و پیامدهای اجتماعی را به همراه داشته باشد.

ابراهیمی گفت: در این صورت موافقت و یا مخالفت نمایندگان با طرح‌هایی که تصمیم‌گیری در آن‌ها بخشی از جامعه را مخاطب قرار می‌دهد، می‌تواند پیامدهای اجتماعی منفی را برای نمایندگان مخالف به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: از سویی شفافیت در همه آراء نمایندگان موجب اعمال نفوذ برخی‌ها و کنترل نمایندگان در بیرون از ساختمان مجلس شده و استقلال فکری در تصمیم‌گیری را از آنان سلب می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در خانه ملت عنوان کرد: شفاف‌سازی درباره همه طرح‌هایی که با حوزه قانونگذاری در ارتباط است، مشکلات پیرامونی را به وجود آورده و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره باید با توجه به مسائل پیرامونی و جانبی اتخاذ شود.

ابراهیمی تاکید کرد: با همه این تفاسیر بهتر است طرح با تجدیدنظر، چکش‌کاری و کار کارشناسی بیشتر بار دیگر به صحن آمده و آنگاه با رای موافق نمایندگان به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی به خود گیرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم سلسله و دلفان آراء نمایندگان طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم