Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا تاکید کرد که از روند صلح افغانستان و اقدامات دیپلماتیک در این کشور حمایت می‌کند تا به این جنگ طولانی پایان دهد.

رئیس‌ جمهور آمریکا با حضور مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که دولت آمریکا به طور کامل خود را متعهد به همکاری با ناتو و متحدان دیگرش در افغانستان می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن افزود: «ما همچنان به این شعار وفادار خواهیم ماند که هرگز نگذاریم افغانستان روزی دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش و منافع ما بدل شود.»

وی تاکید کرد: آمریکا اجازه جان گرفتن دوباره گروه داعش را نخواهد داد و نخواهد گذاشت تا این گروه بار دیگر خود را سازماندهی کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز اظهار داشت: چنانچه متحدان این کشور، چون آمریکا تصمیم به ادامه حضور نظامی در افغانستان بگیرند، برلین هم آماده حفظ نیروهای خود در این کشور است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا گفته بود که وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان در خصوص خروج نیروهای ناتو و اینکه چه زمانی خارج شوند تصمیمی نگرفته اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت