Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به حرکت ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان، کشورهای آفریقایی و شرق دریای سرخ، استان‌های ساحلی از جمله بوشهر باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی از انجام عملیات پایش و ردیابی از سوی تیم‌های تخصصی و همکاری کشاورزان، دهیاران و شوراها خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر طی سه سال گذشته مورد هجوم ملخ‌ها بوده و طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ عملیات مقابله در ۱۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: آذرماه امسال اولین هجوم ملخ‌ها را داشتیم و عملیات مبارزه در ۱۸۵ هکتار اراضی استان در شهرستان‌های گناوه و دیلم با موفقیت انجام شد.

وی از آمادگی و فعالیت ۶۰ تیم تخصصی با امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ‌ها خبر داد و بیان کرد: ۳۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر تأمین شده است.

عمرانی از تأمین ۱۰۰ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری، فرغونی، پشت کولی، یو.ال.وی و انواع دیگر سم‌پاش‌ها خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با این آفت در استان بوشهر تخصیص یافته است.

کاهش بارندگی و خسارت به گندم‌زارها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: کاهش بارش باعث خسارت‌های گسترده‌ای به گندم‌زارهای استان شده است.

عمرانی با اشاره به کشت گندم در سطح ۹۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار هکتار به صورت آبی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۷ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت گندم رفته است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها با تأخیر فراوانی در استان بوشهر روبرو بوده است، ادامه داد: ۳۰ درصد مزرعه‌های گندم دیم و ۱۰ درصد کشتزارهای آبی دچار خسارت شدید شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی ما با بارش مناسب برداشت ۱۱۰ هزار تن گندم بود که با این وضعیت شاهد کاهش میزان برداشت خواهیم بود.

کد خبر 5151474

منبع: مهر

کلیدواژه: گندم سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر ملخ صحرایی ملخ ویروس کرونا زلزله کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سی سخت شهرکرد اردبیل شهرستان کرج شیراز مشهد همدان برای مقابله استان بوشهر هزار هکتار ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، مرکزی، گیلان، مازندران و گلستان و نیز نقاطی از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی در روزهای پایانی هفته بارش باران شدت خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، ریزش تگرگ و وقوع صاعقه و تندباد در این استان‌ها، لازم است تدابیر و تمهیدات لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مراقبت از گندم‌های خریداری شده، اتخاذ و اجرا شود.

گفتنی است؛ بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، امروز و فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی در سطح وسیعی از کشور خواهیم بود.

کد خبر 6098130

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران