Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت نفت و گاز پارس، «وحید مالکی» با اعلام تکمیل دومین خط لوله زیردریایی این طرح افزود: پس از تکمیل عملیات لوله‌گذاری نخستین خط دریایی این طرح در هفته‌های پیشین، به منظور تکمیل مسیر دریایی فاز زودهنگام پایانه نفتی جاسک، شناور لوله‌گذار بلافاصله در موقعیت احداث دومین رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی منتهی به مسیر گوی شناور صادراتی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی گفت: متناسب با زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، لوله‌گذاری این رشته خط لوله در دو مرحله توسط شناور تحت مالکیت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکار طرح انجام و روز گذشته (جمعه، یکم اسفند ۹۹) با موفقیت به پایان رسید.

وی پیشرفت کلی طرح پایانه نفتی جاسک را در فاز زودهنگام و پس از تکمیل دومین رشته خط‌لوله دریایی، ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: با تکمیل این دو رشته خط لوله دریایی انتقال نفت خام، طی روزهای آینده امکان نصب و راه‌اندازی گوی شناور صادراتی و تجهیزات جانبی آن که هم‌اکنون در یارد صنعتی خرمشهر بارگیری شده، فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل ۳ مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی، ۳ مجموعه چندراهه دریایی و ۳ مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که فاز نخست آن تا پایان سال جاری آماده راه‌اندازی می شود.

برچسب‌ها بندر جاسک خرمشهر توسعه ایران نفت خام نفت جاسک صادرات نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر جاسک خرمشهر توسعه ایران بندر جاسک خرمشهر توسعه ایران نفت خام نفت جاسک صادرات نفت اخبار کنکور پایانه نفتی جاسک رشته خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، «اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که کشورش از ساخت خط لوله گاز با ایران که با تاخیر زیادی مواجه شده است، عقب نشینی نخواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه پاکستان در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما به کسی اجازه نخواهیم داد از وتوی خود استفاده کند.

«اسحاق دار» ادامه داد: باید مراقب منافع خود باشیم، به تعهدات خود بنگریم و دولت باید با در نظر گرفتن منافع پاکستان در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

وی در ادامه افزود: پاکستان کشور مستقلی است و همانطور که ما به حاکمیت دیگران احترام می‌ گذاریم، انتظار داریم دیگران نیز به حاکمیت پاکستان احترام بگذارند.

پاکستان و ایران قرارداد خرید و فروش گاز را در ژوئن ۲۰۰۹ برای خط لوله ای امضا کردند که ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز را از میدان پارس جنوبی ایران به پاکستانی که کمبود انرژی دارد، تامین می کند.

این در حالیست که آمریکا پیشتر اسلام آباد را در این خصوص به وضع تحریم هایی تهدید کرده بود؛ اما پاکستان به صراحت اعلام کرده است که در راستای منافع خود به تهدیدهای واشنگتن اهمیتی نمی دهد.

کد خبر 6100782

دیگر خبرها

  • بازگشت ۸ خدمه شناور حادثه دیده ایرانی در پاکستان به میهن اسلامی
  • پخش ۲۰ هزار تن آسفالت در معابر کمالشهر
  • آشنایی با انواع لوله کشی آب و فاضلاب در خانه
  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • اختتامیه جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) برگزار شد
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج