Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان از نصب یازده دستگاه جدید شتاب نگار زلزله تا پایان سال‌جاری در شمال استان خبر داد و گف: تمامی شهرهای شمال استان سیستان و بلوچستان تا۱۵ اسفندماه به شبكه شتابنگارى برخط كل كشورمتصل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، عطاء اله اکبری  عنوان داشت :مرحله اول توسعه شبکه شتاب نگاری شمال استان سیستان و بلوچستان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی شمال استان قرار گرفت و با مطالعه لرزه زمین ساختی و زمین شناسی و با در نظر گرفتن ضوابط از پیش تعیین شده مانند لرزه زمین ساخت، زمین شناسی منطقه، زمین شناسی ساختگاهی، توپوگرافی، خطر پذیری، سازه های مهم، تراکم کم دستگاه ها در بعضی مناطق و امکانات محلی، ۱۱ محل انتخاب و دستگاه های شتاب نگار در آن نصب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل راه و شهرسازی شمال  سیستان و بلوچستان از نصب  یازده دستگاه جدید شتاب نگار زلزله تا پایان سال‌جاری در شمال استان خبر داد و گفت که برای نصب و راه اندازی آن  ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

 دکتر اکبری اذعان داشت با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان ۱۲ دستگاه تا پایان اسفندماه در شمال استان نصب و راه اندازی میگردد.

 مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام این خبر از نصب و راه اندازی ۷ ایستگاه شتابنگارجدیددر شهرهای هامون, زهک, گوهردشت, محمدی, تفتان, گراغه, حرمک جهت کنترل وسیعترپهنه لرزه خیزی شمال استان خبر داد.

 دکتر اکبری یادآور شد :  پيگيرى هاى صورت گرفته از خردادماه سال جارى توسط اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل اداره کل راه و شهرسازی شمال استان در راستای اتصال کلیه شهرهای شمال استان به شبکه شتابنگاری کشور و نیز رايزنى و مذاكرات صورت گرفته با بخش شتابنگارى مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ، تعداد ۱۲ دستگاه شتابنگار برخط با ارزشى بالغ بر ۱۵۰ ميليارد ريال در شهرهاى زاهدان , زابل, هامون,سفیدآبه, نصرت آباد, میرجاوه , نوک آباد, خاش , سراوان , گشت , سیرکان,سه راه دشتک زابل نصب و راه اندازی و در اختيار دستگاههاى اجرايى قرار خواهدگرفت.

وی افزود : فراهم کردن شهر ایمن تر و زندگی بهتر برای شهروندان از وظایف ماست و امیدواریم اطلاعاتی که به واسطه نصب و راه اندازی دستگاههای شتاب‌نگار به دست می آید بتواند مورد استفاده مدیران دستگاههای اجرایی مراکز استان‌ها قرار گیرد.

دکتر اکبری تاکید کرد: با توجه به اینکه پارامتر اصلی در تخریب ساختمان‌ها در هنگام رویداد زمین‌لرزه،‌ شتاب ناشی از رویداد آن است که توسط دستگاه‌های شتاب‌نگار ثبت می‌شود،نصب این دستگاهها در استان لازم و ضروریست.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان در مورد مزیت های این دستگاه ها نیز توضیح داد و گفت: این دستگاه‌ها پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به استفاده از نقشه‌های لرزش (Shake Map) به مدیریت بحران کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت این دستگاه ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است، افزود: سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و گسیل نیروهای امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در استان را فراهم می کند.

وی افزود: در صورتی که از مجموعه‌ای از دستگاه‌های شتاب‌نگاری در یک شهر و یا در یک ناحیه همزمان با رویداد زمین‌لرزه بزرگ بتوانیم داده‌ها را به مرکز مدیریت بحران منتقل کنیم، قادر هستیم بفهمیم که کدام بخش از ناحیه و یا شهر بر اثر این زلزله بیشترین شتاب را تحمل کرده و احتمالا بیش‌ترین خسارت به آن وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان خاطرنشان کرد: بر اساس این اطلاعات، نیروهای امدادی به مناطقی اعزام خواهند شد که بیشترین میزان خسارت به آن وارد شده است.

اولین دستگاه شتابنگاه شهر زاهدان در ۲۱ تیرماه ۱۳۵۳ در اداره مسکن و آبادانی نصب و راه اندازی شده بود.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحقیقات راه و مسکن نصب و راه اندازی زمین شناسی منطقه شمال استان سیستان و بلوچستان راه و شهرسازی شمال استان نصب و راه اندازی شتاب نگار مدیریت بحران دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900160

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد