Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:19:53 GMT

شهیدی که یقین، شاه کلید زندگیش بود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۱۱۷۶

شهیدی که یقین، شاه کلید زندگیش بود

به گزارش ایرنا، امام علی (ع)در روایتی زیبا و دلنشین می‌فرماید: "در عمل مومن یقین و در عمل منافق شک دیده می شود"،مصداق این حدیث پر مفهوم را می توان در سال های های فعالیت و خدمت شهید مدافع حرم حجت اسدی در راه اهل بیت عصمت و طهارت و ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده کرد و او را شهید "یقین" معرفی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی برای نخستین بار او را در نوجوانی و در سن تقریبا ۱۰ سالگی‌ام مشاهده کردم، یقین را در چهره او دیدم، وقتی که با اصرار، توجه و تاکید زیاد، سعی داشت نماز، احکام و مسایل شرعی را به نوجوانان و جوانان آموزش دهد و به اصطلاح آزمون نمازی را ترتیب داده بود تا بتواند مسیر درست را برای همگان به خوبی ترسیم کند.

او به راهی که انتخاب کرده بود "یقین" داشت، این را می توان از تمام دردسرها، ناملایمتی ها و حرف هایی که در موضوعات فرهنگی و تربیتی می شنید و سکوت می کرد و به کار خود ادامه می داد، فهمید.

"یقین" شاه کلید زندگی شهید حجت اسدی بود، این را از بیان ساده و عمیق او می شد فهمید، همانجایی که در گوشه ای از فروشگاه فرهنگی حسین جان (ع) شهر قزوین نشسته بود و می گفت حرکتی که از راهیان نور و خادمی شهدا آغاز کرده بود باید به سوریه ختم شود، هدفی که در نهایت تحقق یافت.

انگار او همواره مسیر خود را مرور و یقین خود را تقویت می کند، این را می توان از اقدامات دشوار و کارهای سختی که در عتبات عالیات در کشور عراق و مشاهد مشرفه در ایران و حتی در شهرش قزوین انتخاب می کرد، فهمید.

او را نمی توان بدون "یقین" معنا کرد، این را از تاکید زیادش برای رفتن به سوریه و حفاظت از حریم حرم حضرت زینب (س) می توان فهمید.

او جهاد را انتخاب کرده و شهادت زیبنده اش بود و غیر از این مسیر، نمی شد مسیر دیگری را برای او ترسیم کرد ولی ما در دنیایی اسیر شده ایم که گویی قرار است برای همیشه کنارمان باشد.

ما در دنیایی زمین گیر شده ایم که گویی انگار تمام سعادت ما در آن خلاصه و معنا شده است و در زمینی گرفتار شده ایم که نگذاشت فدایی حضرت زینب (س) شویم و نگذاشت خود را به شهید اسدی برسانیم.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران ایرنا سوریه شهدای مدافع حرم شهید استان قزوین قزوین عراق قاسم سلیمانی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران ایرنا سوریه انقلاب اسلامی ایران ایرنا سوریه شهدای مدافع حرم شهید استان قزوین قزوین عراق قاسم سلیمانی ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!

تین نیوز

دبیر انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری، با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در بخش هایی مانند قیمت گذاری دخالت می کند، گفت: سازمان توسعه تجارت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، برنامه و چشم انداز مثبتی در زمینه صادرات ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته های دولت در امور بنگاه ها هیچ گاه به شکل ریل گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره مند شده اند، کانی های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی ها بوده اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته ایم یک شبه بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد ساز و کارهایی مانند دعوت از هیات های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی های حاضر در نمایشگاه درصد ناچیزی از شرکت کنندگان را تشکیل می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم