Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:  محصول پنیر از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری غذا در آذربایجان شرقی و کشور محسوب می‌شود که حاصل زحمات نسل‌های متمادی از مردم خوش ذوق روستای لیقوان است و طبق گفته گذشتگان، تولید پنیر بیش از صد‌ها سال قبل بین مردم منطقه رایج بوده و به همین خاطر می‌توان پنیر لیقوان را یکی از بهترین پنیر‌های ایران و جهان دانست که از شیر گوسفند نژاد قزل به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پنیر لیقوان از جمله پنیر‌های مشهور و منحصربه فرد جهان است که به سبب اینکه از شیر حیوانات پرورش یافته در دامنه سهند تولید می‌شود به لحاظ مرغوبیت، کیفیت، عطر و طعم خوب در سطح عالی قرار دارد.

او گفت: این اداره‌کل از پارسال در حال طی فرآیند ثبت پرونده پنیر لیقوان در فهرست آثار ملی بود که خوشبختانه با پیگیری مستمر معاونت میراث‌فرهنگی استان آذربایجان شرقی شیوه تهیه پنیر لیقوان به عنوان یکی از آثار ناملموس استان در جلسه اخیر شورای ثبت ملی آثار در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی پنیر لیقوان پنیر لیقوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه جهت افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند.

دیگر خبرها

  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • لیقوان، قطب پنیرسازی کشور
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • (تصاویر) لیقوان، قطب پنیرسازی کشور
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل