Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: سامانه راداری بهمن که از امروز وارد چرخه عملیاتی می‌شود، می‌تواند همه هواپیما‌ها و پرنده‌های متعارف را کشف و شناسایی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم رسمی رونمایی از این دو دستاورد جدید، با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستاورد نخست راداری پیشرفته با قابلیت کشف ریزپرنده با عنوان سامانه راداری بهمن و دستاورد دیگر، طراحی و ساخت اتاق عمل خودکششی با عنوان سامانه نجات است.   امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: در سالی که جهش تولید نام گرفته، نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته است با توان داخلی خود و بهره گیری از جوانان دانشمند تا این لحظه بیش از ۲۰ طرح را طراحی و عملیاتی کند.
وی اضافه کرد: طرح‌هایی که می‌توانستیم آن‌ها را رسانه‌ای کنیم به مردم و رسانه‌ها معرفی شده و تعدادی از آن‌ها نیز که قابلیت رسانه‌ای شدن نداشته به عنوان لایه‌های پنهان دفاعی کشور در اختیار نیروی پدافند هوایی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یکی از طرح‌هایی که امروز رونمایی شد، سامانه راداری بهمن است که در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نشده و یکی از خصوصیات سامانه راداری بهمن ((پسیو بودن)) است یعنی می‌تواند همه هواپیما‌ها و پرنده‌های متعارف را کشف و شناسایی کند.
وی با بیان اینکه می‌توانیم این سامانه را از امروز وارد چرخه عملیاتی کنیم، افزود: این طرح با حمایت‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شده است.
امیر صباحی فرد گفت: طرح بعدی هم اتاق عمل سیار است که به صورت خودکششی در همه میدان‌های رزم و شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله حاضر می‌شود و به صورت خوداتکا مأموریت خود را انجام می‌دهد. در واقع نخستین بار است که چنین پروژه‌ای در نیروی پدافند هوایی ارتش انجام شده است.   سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این مراسم گفت: پدافند هوایی جزو پیشگامان در عرصه دانش‌بنیان است.

وی در ادامه افزود: نوآوری، ارمغان شرکت‌های دانش‌بنیان و آبادانی در گرو نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: استقبال صنایع و بخش‌های دفاعی از زیست بوم نوآوری تحولی جدید را در رفع مهم‌ترین نیاز‌های اولویت‌دار کشور ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: بخش‌های اثرگذار کشور به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اعتماد کنند و با حمایت از نوآوری آن ها، زمینه‌ساز خلق ارزش افزوده و ثروت شوند. برچسب ها: رونمایی ، پدافند هوایی ، نوآوری ، سامانه های راداری و امدادی ، پدافند هوایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی پدافند هوایی نوآوری پدافند هوایی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سامانه راداری بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین دوره توانمندسازی و هم‌افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری به روایت تحول و حرکت نیروی دریایی و تبدیل شدن آن به یک نیروی راهبردی اشاره کرد و در ادامه ضمن بیان بخش‌هایی از اقدامات انجام گرفته در نیروی دریایی در راستای توسعه دریا محور کشور، به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد.

در این دوره که بیش از ۶۰ نفر از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با امکانات آموزشی و فرهنگی دافوس ارتش، از موزه جنگ این دانشگاه نیز بازدید کردند.

کد خبر 6089624 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی