Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بالا گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی یمن در ائتلاف عربی، نیروهای صنعاء به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب پیشروی کردند.

 خبرگزاری "الصحافه" یمن اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعة هم‌مرز با عربستان پیشروی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری تاکید کرد: نیروهای صنعاء روستای "رغوان" را به محاصره درآورده و به سمت "العلم الابیض" و "النضود" در شمال شرق مأرب پیشروی کردند، همچنین آنها گروه‌های مسلح و اعضای تشکیلات القاعده را جبهه العلم محاصره کردند.

طبق گزارش الصحافه، نیروهای دولت صنعاء پس از درگیری‌های شدیدی با نیروهای دولت مستعی یمن که با جنگنده‌های ائتلاف عربستانی ضد یمن حمایت می‌شدند، توانستند کنترل برخی پایگاه‌های واقع در شرق منطقه "مَدْغِل الجِدْعان" را به دست بگیرند. در این درگیری‌ها احمد قائد الشرعبی، فرمانده جبهه الکساره و تیپ ۱۱۷ نیروهای دولت مستعفی یمن و نیز تعدادی از همراهانش در منطقه مَلبُودَة واقع در شمال غرب استان مأرب کشته شدند.

علاوه بر اینها، درگیری‌ها میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای هادی در بخش جنوبی منطقه الطَّلّعَة الحمراء و دیگر پایگاه‌های نظامی مشرف به مسیر مواصلاتی مأرب-مدغل الجدعان و صراوح منتهی به تقاطع جاده‌های الجوف-صنعاء ادامه دارند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن نیز حملات هوایی را علیه منطقه الزُّور و دیگر پایگاه‌های نظامی در منطقه صراوح که نیروهای دولت صنعاء به تازگی کنترل آنها به دست گرفته‌اند، آغاز کردند.

همچنین درگیری‌ها میان دو طرف در منطقه العلم واقع در حدفاصل دو منطقه خَبْ والشَّعْف در استان الجوف و منطق هرغوان در شمال استان نفت‌خیز مأرب ادامه دارند.

علی الموشکی، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن در صنعاء اظهار کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی و قبایل مأرب درگیر نبردی همه جانبه و دارای اهمیت استراتژیک، ملی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند.

الموشکی تاکید کرد: رهبران سیاسی و نظامی صنعاء با افتخار تمام مسؤولیت ورود به این نبرد سرنوشت‌ساز را بر عهده گرفت و تلاش‌های انجام شده در این نبرد به آزادسازی مأرب و تمام خاک یمن از لوث وجود استعمارگر و اشغالگر منجر خواهد شد.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه گروه‌های سیاسی دشمن یمن مسؤول حضور گرفتن اشغالگران در کشور و آلوده شدن خاک یمن هستند، گفت: نیروهای مسلح یمن وابسته به دولت صنعاء با نیروهایی مبارزه می‌کنند که دستاویز طرف اشغالگر و رهبران آنها و نوچه‌های رهبران آنها در خارج هستند و آنها را از هتل‌هایی در ریاض، استانبول، قاهرهه و ابوظبی فرماندهی می‌کنند.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران انصارالله روز جمعه در واکنش به اظهارات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن که درگیری‌های مأرب را "حمله انصارالله به مإرب" توصیف کرده بود، گفت: گریفیث از ابتدا می‌دانست کشورهای متخاصم با طرح ۹ بندی درباره مأرب مخالفت کرده و در راستای آنچه "آزادسازی صنعاء" می‌خواندند، اقدام کرده و با متوقف کردن حملات هوایی و لغو محاصره در مقابل توقف بمباران موافقت نکردند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: نیروهای مسلح یمن به پیشروی در مأرب ادامه می‌دهند.

البخیتی با اشاره به حضور فرماندهی ائتلاف کشورهای متخاصم در مأرب گفت: اگر کشورهای متخاصم با توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها موافقت کنند، ما درگیری‌ها را متوقف خواهیم کرد.

عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن درباره درگیری مأرب گفت: نبرد ما در مأرب و یا در هر استانی با ساکنان این استان‌ها نیست، ساکنان استان‌ها همپیمانان ما در هویت ایمانی هستند و تنها تعداد اندکی از ساکنان مأرب تحت فرماندهی یک افسر عربستانی می‌جنگند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای مسلح یمن نیروهای دولت دولت صنعاء درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد

یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی حماس باشد.

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت: صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی جنبش حماس، فارغ از عواقب آن حتی اگر آسمان بر زمین بیفتد، باشد.

انصارالله یمن ۲۰ آوریل گذشته نیز، آمادگی خود را برای استقبال از رهبران حماس اعلام کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، البخیتی پست خود را در پلتفرم ایکس به همراه گزارشی از رویترز منتشر کرد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت جو بایدن تهدید به اخراج حماس را ابزاری بالقوه برای فشار بر این جنبش می‌داند، اما مسؤولان و تحلیلگران هشدار می‌دهند که بستن دفتر سیاسی حماس در قطر ارتباطات با رهبران این جنبش را پیچیده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم