Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان گفت: باتوجه به اینکه خانه‌ها در سی‌سخت به طور کامل تخریب نشده، ابتدا باید عملیات تخریب و خاکبرداری صورت گیرد و پس از آن برای حضور جهادگران برنامه‌ریزی کنیم.

علی کریمی، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به ارائه گزارشی از وضعیت سی‌سخت پس از زلزله پرداخت و اظهار کرد: تفاوت زلزله سی‌سخت با زلزله‌های گذشته این است که تخریب مانند زلزله کرمانشاه یا بم اتفاق نیفتاده است و از طرف دیگر زلزله داخل شهر سی‌سخت بوده نه روستا‌های اطراف آن، به همین دلیل خسارت اصلی در این شهر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی با اشاره به اینکه تلفات انسانی در زلزله سی‌سخت زیاد نبوده، افزود: در این زلزله خانه‌ها به طور کامل تخریب نشده، اما سقف خانه‌ها ریخته و دیوار‌ها ترک برداشته است و به همین دلیل امکان اسکان در خانه‌ها وجود ندارد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان توضیح داد: در شرایط فعلی از دست گروه‌های جهادی غیرمتخصص و بدون تجهیزات کاری برنمی آید و نیاز است تا از سوی نهاد‌های مسئول که تجهیزات کافی دارند، ابتدا تخریب خانه‌ها صورت گیرد و پس از آن، جهادگران برای ساخت خانه‌ها به کمک مردم بیایند.

وی با اشاره به اینکه فعلا گاز و برق و آب شهر وصل است، گفت: خانواده‌هایی که در یاسوج اقوامی دارند، فعلا برای گذراندن زندگی به یاسوج رفته اند و از هر خانواده یک نفر برای مراقبت از وسایل در سی‌سخت مانده است که برای این افراد نیاز به چادر و غذای گرم است.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر جهادگران استان کهکیلویه و بویراحمد چادر‌ها و ایستگاه‌های توزیع غذای گرم برای افراد باقیمانده در شهر برپا کرده اند و دیگر نیازی به حضور جهادگران از شهر‌های دیگر نیست. جهادگران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به گروه‌های استانی ارسال کنند تا در طبخ و توزیع غذای گرم استفاده شود.

در ویدئوی زیر، حق شناس، عضو مجمع جهادگران استان اصفهان و مسئول تیم عملیات سریع این مجمع به توضیح شرایط در سی‌سخت می‌پردازد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان زلزله سی سخت کمک به زلزله زدگان غذای گرم خانه ها سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی