Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا حداد رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: صلح یاران، همیاران شورا، طلایه داران صلح و سفیران صلح توانایی کمک به دستگاه قضا برای ایجاد سازش بین اصحاب دعوا را دارند و تلاش آن‌ها در کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضا و بالتبع کاهش موجودی زندان‌ها بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به منظور برنامه‌های تحولی قوه قضائیه، تصریح کرد: تلاش این دسته از مشارکت کنندگان از جامعه محلی در ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌تواند یکی از گام‌های بسیار مؤثر در حل اختلاف بین اصحاب دعوی باشد و با استفاده از این ظرفیت مردمی، پرونده‌های زیادی ختم به صلح و سازش می‌شود.

حداد صلح و سازش را رسالت اصلی شورا‌ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم شورای حل اختلاف استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی، معتمدین و کارشناسان خبره در امر میانجیگری بوده و کمک شایانی را به دستگاه قضایی خواهد نمود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد خاطر نشان کرد: با افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم ممکن است مجال لازم برای برگزاری جلسات سازش بین اصحاب دعوی فراهم نشود لذا وجود نهاد‌های میانجی گر، داوری و صلح و سازش در کنار مراجع قضایی امری ضروری است.

حداد در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندانیان، اظهار داشت: با همکاری و تعامل شورای حل اختلاف، میانجی گران و نهاد‌های داوری می‌توان شاهد هر چه بهتر و بیشتر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و آزاد سازی زندانیان بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف حقوق شهروندی قوه قضائیه صلح و سازش دعاوی خانوادگی صلح و سازش حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد