Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در نشست سیاسی " تحول در حکمرانی" در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اسلامی مستقل گفت: لیبرال دموکراسی امروزه به‌عنوان تفکر حاکم بر بخش‌های عمده‌ای از جهان رسوایی و ناکامی خود را نشان داده اما با این حال متأسفانه برخی دوست دارند این تفکر را زنده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جامعهٔ ما زمینهٔ تحول وجود دارد، اما باید توجه داشت که لازم است به مسائل تحولی نگاه کرد، افزود: در صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌توان تحول در نظام را حس کرد.

پناهیان تاکید کرد: تحول یعنی زمینهٔ فساد وجود نداشته نباشد و آن را از بین برد و به‌عبارتی تحقق پیشرفت به معنای واقعی آن نه به معنای ظاهری. یعنی مسئولینی بر سر کار بیایند که امکان خیانت و کم‌کاری نداشته باشند.

وی گفت: رقابت‌های سیاسی را قبول داریم اما رقابت‌های حقیقی، نه رقابت‌های دروغ. در این میان رئیس‌جمهوری با دروغ رای آورد که می گفت در وسط پیاده رو دیوار می‌کشیم. این رقابت نیست بلکه نابودی رقابت است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مناظره مانند بازیگری است که هرکس بهتر بازی کند رأی بیشتری می‌آورد. این همان الگوی حکمرانی غربی است که در زمانی، بازیگران در کشورهای غربی رأی آوردند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و نجات جامعه، تحول و اصلاح الگوی حکمرانی لازم است، گفت: مردم‌ سالاری دینی تنها به‌معنای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیست، بلکه به معنای مشارکت مردم در همهٔ امور است. حکمرانی باید به معنای حقیقی مردمی باشد.

پناهیان گفت: " انجمن اسلامی مستقل"، حقیقتا یک مدل حقیقی از حکمرانی مردمی است.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تحول جامعه دانشگاه مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا