Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا تفاهم نامه همکاری میان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز شنبه در کتابخانه عمومی پارک شهر تهران به امضا رسید.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان برنامه های نهاد کتابخانه ها در حوزه توسعه کتابخوانی گفت: نهادهای فرهنگی در صورتی موفقند که پیوند عمیقی با همه دستگاه های عمومی مرتبط با فرهنگ مردم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا مختارپور با اشاره به ظرفیت وزارت تعاون همکاری با این نهاد را کمک به ارتقای سطح فرهنگی مخاطبان عنوان کرد و گفت: همه کارها نیازمند بودجه نیست و با زیرساخت های موجود می توان به اهداف این حوزه رسید.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون نیز تلاش برای تبدیل دوباره کتاب به غذای روح را نیازمند همدلی و همکاری عنوان کرد.
ابراهیم صادقی فر با اشاره به بودجه اندک فرهنگی کشور گفت: وزارت تعاون طیف وسیعی از گروه های هدف را دارد که می توانند گروه هدف نهاد کتابخانه ها هم باشند.
وی ۱۴ میلیون نیروی کار کشور که با احتساب خانواده ها جمعیت حدود ۴۳ میلیون نفری را تشکیل می دهد و طیف وسیع بازنشستگان را از جمله جامعه هدف و قابل توجه وزارت تعاون برشمرد که می توانند برای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گروه هدف مناسبی باشند.
وی از آمادگی معاونت فرهنگی وزارت تعاون در جهت هرگونه همکاری برای توسعه و غنای فرهنگ عمومی جامعه خبر داد.

در این تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمده است: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم فراهم نمودن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و به منظور ارتقای فرهنگی، علمی و مهارتی جامعه کار و تولید کشور و بهره وری آن با سطح مطالعه و توسعه‌ فرهنگ کتابخوانی در میان کارکنان و جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (کارگران، بازنشستگان، بیمه شدگان، توان خواهان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان و...)، این تفاهم‌نامه فی‌مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در این تفاهم‌نامه به اختصار «نهاد» نامیده می‏‌شود و معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این تفاهم‌نامه به اختصار معاونت نامیده می شود با رعایت مفاد ذیل منعقد می‌گردد.

این تفاهم نامه با موضوعات ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه کار وتولید کشور، زمینه سازی فرهنگ آموزش مفید و مستمر در جامعه کار و تولید کشور و تقویت منابع کتابخانه های عمومی و کتابخانه های تخصصی جامعه کار و تولید و خانه های فرهنگ کشور به مدت سه سال امضا شد.

حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط جامعه کار وتولید کشور در کلیه استان‌ها در قالب کتابخانه‌های مشارکتی براساس دستورالعمل مربوطه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و کمک به ساماندهی کتابخانه‌های جامعه کار و تولید کشور براساس توافق با معاونت، فراهم نمودن امکان عضویت جامعه کار و تولید کشور در کتابخانه های عمومی نهاد با اعمال تخفیف ۵۰ درصد، ارسال اقلام تبلیغی- ترویجی نهاد به مراکز درخواستی معاونت و در حد وسع نهاد، خرید آثار مکتوب معاونت بر اساس نیاز کتابخانه های عمومی و ‌نظر کارشناسان منابع نهاد از تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این تفاهم نامه بود.

معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون نیز در مواردی چون فراهم‌ نمودن امکان استفاده از کتابخانه ها و مراکز فرهنگ کار  معاونت در تهران و  استان ها با هماهنگی قبلی جهت گردهمایی‌های فصلی و سالانه نهاد.(بصورت رایگان)، فراهم نمودن امکان استفاده و بهره گیری عموم مردم از کتابخانه‌های مشارکتی جامعه کار و تولید کشور، معرفی کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی جامعه کار وتولید کشور برای شرکت در دوره‌های آموزشی کتابداری از سوی نهاد، ارسال مستمر نشریات علمی، پژوهشی و فرهنگی معاونت به کتابخانه های عمومی کشور (بصورت رایگان)، اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های نهاد در مراکز تحت پوشش معاونت، استفاده از ظرفیت اساتید و مربیان معاونت در موضوع کارآفرینی جهت آموزش رایگان به کاربران کتابخانه‌های عمومی، امکان شرکت کتابداران و اعضاء فعال هر استان در کلاس‌های آموزشی معاونت در موضوعات عمومی و کارآفرینی با اخذ گواهینامه آموزشی، استفاده کتابداران از ظرفیت های آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار در استان ها حسب نیاز، واگذاری فضاهای مناسب از طرف معاونت برای راه اندازی کتابخانه های عمومی در استان ها، امکان استفاده اعضای کتابخانه‌ها و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها از مراکز ورزشی و تفریحی تحت پوشش معاونت، اهدای یک دوره از کلیه کتاب‌های فنی حرفه‌ای مهارت آموزی به ۳۱ باب کتابخانه اصلی استان در کشور، متعهد شد.

تعهدات مشترک دو نهاد نیز مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی، نشست‌های کتابخوان (ویژه جامعه هدف)، جلسات معرفی و بررسی کتاب، جلسات جمع‌خوانی و مشاعره، همکاری در انجام طرح ها و پروژه های آموزشی و فرهنگی در حوزه های مرتبط و مشترک و همکاری در طراحی و برگزاری کارگاه های آموزشی، فرهنگی، تحقیق و پژوهش، سمینارها و همایش های مرتبط تعیین شد.

 روش اجرایی شدن تفاهم‌نامه نیز در دو سطح ملی و استانی به ان ترتیب اعلام شد:

 در سطح ملی: به منظور اجرای این تفاهم‌نامه، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی به عنوان نماینده نهاد و مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده معاونت، مسئولیت پیگیری و اجرای این تفاهم‌نامه را به عهده خواهند داشت و برنامه عملیاتی و گزارش پیشرفت اقدامات انجام شده و در دست اقدام خود را هر سه ماه یکبار به مجموعه متبوع خود ارائه می‌نمایند.

 در سطح استانی: مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و ﺗﻌﺎﻭﻥ،ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در استان ها مسئولیت عملیاتی شدن و اجرای تفاهم‌نامه را عهده‌دار می باشند و با تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی تفاهم‌نامه گزارش اقدامات و برنامه های خود را  هر سه ماه یکبار به مجموعه‌های متبوع خود ارسال می‌نمایند.

این تفاهم‌نامه در یک مقدمه، ۱۰ ماده و ۳۱ بند و در ۲ نسخه تنظیم، امضا و مبادله شد و از این تاریخ لازم‌الاجرا می باشد.

برچسب‌ها علیرضا مختارپور ابراهیم صادقی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا مختارپور ابراهیم صادقی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی علیرضا مختارپور ابراهیم صادقی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور جامعه کار و تولید کشور کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه نهاد کتابخانه ها کتابخانه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک