Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، درحال حاضر تعداد محدودی شرکت  فعال در زمینه فناوری اطلاعات در بازار بیمه ای کشور وجود دارد که نیازهای نرم افزاری شرکت‌های بیمه‌ای را تامین می‌کنند که از آنها به عنوان تامین کننده یاد می شود.

"شاهین فتاحیانی"، گفت:درحال حاضر تعدادی از تامین کننده‌های فناوری اطلاعات ظرفیتی را در این زمینه تامین کرده‌اند و زحمت بخش بزرگی از بازار بیمه را می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد:ورود بازیگران جدید به عرصه صنعت بیمه برای این تامین کننده‌ها جذابیت دارد تا بتوانند با ایده‌های و روش‌های تازه‌تر، امکانات جدیدتری را برای شرکت‌های بیمه ای فراهم کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت: اما برای شرکت‌های بیمه جدید این یک فرصت است که بتوانند در حوزه فناوری اطلاعات شاهد یکسری از بازیگران جدید باشند و در صورتی که این اتفاق بیافتد و عملکرد خوب آنها می‌تواند نقطه عطفی در صنعت بیمه باشد.

فتاحیانی،در پاسخ به این سوال که اگر رشد تامین کننده‌های فناوری اطلاعات همزمان با افزایش تعداد شرکت‌های بیمه اتفاق نیافتد، ریسکی متوجه صنعت بیمه خواهد بود؟" گفت: تجربه نشان داده که کاری زمین نمی‌ماند و این نیست که شرکت‌های بیمه جدید سیستم نرم‌افزاری نداشته باشند یعنی حداقل 2 یا 3 انتخاب بابت این موضوع دارند.

 فتاحیانی با اشاره به تفاوت‌های عصر اطلاعات و عصر دیجیتال، افزود: عصر دیجیتال اقتصاد را اشتراکی می‌داند که از سازمان‌ها در تمام لایه‌های هرم سازمانی، استراتژی، مدل کسب و کار، کاربردهای نرم افزاری و دیتا همه باید متصل باشند و زمانی که این اتفاق بیافتد خود کسب و کار برای ادامه حیات نیاز دارد دیتا را از جاهای دیگر دریافت کند و این مفهوم هم برای آنها جا می‌افتد که باید دیتا هم به اشتراک بگذارند.

وی، اضافه کرد:ریسک مسیر عصر دیجیتال هیچ وقت به صفر نمی‌رسد و در این مسیر باید تاکید شود که بی‌اعتمادی برای از دست دادن دیتا ایجاد نشود.

فتاحیانی موضوع دیگری که از اهمیت برخوردار است را مساله مالکیت دیتا دانست وگفت: اینکه چه کسی دیتا را تولید می‌کند چه کسی حق دسترسی، مالکیت، حاکمیت و نظارت بر دیتا را برعهده دارد و این موضوع برای داده‌های شخصی بسیار مهم است.

این کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که درعصر دیجیتال محور مشتری است و اطلاعات زیادی در مورد مشتری جمع آوری می‌شود که این مساله هم نیازمند آن است که در یک لایه بالاتر از صنعت بیمه هم به این موضوع پرداخته شود.

پربیننده ترین بسته‌های حمایتی دی بدست هموطنان زلزله زده می‌رسد شرکت‌های اتکایی خصوصی کمک موثری به ظرفیت اتکایی کشور می‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه فناوری اطلاعات شرکت های بیمه تامین کننده عصر دیجیتال صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»