Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@17:06:04 GMT

غرق در تار و پود هنر + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۴۲۱

غرق در تار و پود هنر + تصاویر

به گزارش مهر، کمتر خانه‌ای در چالش تر می‌توان یافت که یک دار قالی در آن وجود نداشته باشد، گویی دختران این سرزمین با این هنر به دنیا آمده و از سر عشق نقش بر جان تار و پودهای هر دار می‌زنند. این هنر اصیل از گذشته‌های دور، کاری زنانه محسوب می‌شود و تمام مراحل آن از جمله پشم‌ریسی و رنگ آمیزی خامه‌ها تا بافت آن، توسط بانوان این سرزمین انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در سال‌های اخیر با صنعتی شدن کارگاه‌های رنگ آمیزی، مردان نیز در تأمین مواد اولیه و تولید فرش‌های دستبافت سهیم شده‌اند.

نقوش و رنگ آمیزی و بافت فرش چالش تر منحصر به فرد بوده و دوام بالای این محصول، آن را به یکی از پرطرفدارترین فرش‌های کشور آلمان تبدیل نموده است. طرح‌های خشتی، سرو و کاج، ترنج و گل مینا از مشهورترین طرح‌های فرش چالش تر هستند. از گذشته‌های دور تاکنون بافت فرش دستبافت در این خطه به عنوان یکی از مشاغل خانگی زنان برای تامین درآمد خانواده‌ها به حساب می آمده است و در حال حاضر نیز می‌توان آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین حرفه‌های بانوان در حیطه مشاغل خانگی استان به شمار آورد. در حال حاضر فرش چالش تر تنها در انحصار این شهر نیست و به عنوان فرش مورد تأیید اتحادیه فرش دست بافت، در سراسر استان چهارمحال و بختیاری و در قالب طرح‌های حمایتی مشاغل خانگی توسط زنان استان بافته می‌شود.

 

        

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: چالش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، آرامستان باغ رضوان کیش در نزدیکی میدان لاوان و در منطقه غیر مسکونی واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص