Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:04:28 GMT

19 اثر پژوهشی همدان در انتطار چاپ

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۴۲۳

19 اثر پژوهشی همدان در انتطار چاپ

سید محمدباقر حسینی‌سیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه آثار متعددی از همدان پژوهی چاپ خواهد شد اظهار کرد: مراحل اصلاح و آماده‌ سازی این آثار به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان سال اعتبار مورد نیاز برای انتشار این کتاب‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه آثار ارزشمندی در حوزه هنری همدان تولید شده که هر کدام حاصل ماه‌ها و سال‌ها تحقیق و پژوهش اساتید و متخصصان است افزود: حوزه هنری همواره سعی داشته تا آثار فاخر و ارزشی را منتشر کند و پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه  سفال‌گری در همدان، جلد دوم خانه‌های قدیمی همدان، واژه‌نامه‌ همدانی، مساجد استان همدان از جمله آثار در دست چاپ است گفت: متشرعه و متصوفه همدان، زندگی در سنگ، جستارهایی در زیست‌بوم و تاریخ معاصر همدان، کاروانسراهای استان همدان، امام‌زاده‌های استان همدان، نمایندگان همدان در مجلس، همدان در قحطی بزرگ، عالمان همدانی شاعر، رباعی در همدان، طنز در شعر همدان و فرهنگ مردم شهر بهار، پیشگامان نقاشی در همدان و هیات‌های مذهبی در استان همدان از دیگر کتب آماده چاپ هستند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه ادبیات پایداری نیز  آثار متعددی آماده انتشار است خاطرنشان کرد: خروش گاماسیاب، نقش روحانیت همدان در انقلاب، حجره ۹۸، کتاب جنگ و روایت و عکاسان انقلاب در همدان از جمله کتب در انتظار چاپ است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: چاپ کتاب اثر پژوهشی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکز شهر و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث‌فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.

وی افزود: به دنبال اجرای این طرح، روز گذشته و هنگام خاکبرداری شواهدی از آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت تا اعلام نظر دقیق کارشناسان ادامه اجرای کار متوقف شده است و هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت در صورت نیاز نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: تلاش داریم در کنار حفظ آثار تاریخی مانع فعالیت‌های عمرانی شهر نشویم و به همین دلیل تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کار کارشناسی و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری برای شهر همدان استفاده کنیم.

وی گفت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، یگان حفاظت میراث فرهنگی ناظر پروژه است تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

کد خبر 751136

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»