Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر میخییف» رئیس شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت، امروز در آستانه گشایش نمایشگاه بین المللی تسلیحاتی آیدکس IDEX در ابوظبی که روسیه در آن شرکت می کند، اظهار داشت: تسلیحات پدافند هوایی روسیه ازجمله بخاطر بکارگیری موفق در صحنه های نبرد در کشورهای خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، روسیه برای نخستین بار سیستم های پدافند هوایی آنتی ۴۰۰۰ را برای فروش به خارج عرضه کرده و این سیستم دارای دو نوع موشک با برد ۱۵۰ و ۳۸۰ کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع ۳۳ کیلومتر اهداف پرنده شامل هواپیما و موشک های قاره پیما و بالستیک را هدف قرار دهد.

میخیف در ادامه افزود: ما در زمان حاضر با تعدادی از کشورهای خاورمیانه به صورت جداگانه یا در چارچوب یک سیستم واحد پدافند هوایی چند کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی گفتگو می کنیم.

وی معتقد است که امتیاز منحصر بفرد تسلیحات پدافند هوایی روسیه در این است که بدون از دست دادن قابلیت ها و توانمندیهای رزمی می توانند در سیستم های پدافند هوایی کشورها بکار گرفته شوند.

میخیف در پایان گفت که روسیه امیدوار است توجه کشورهای منطقه را به سیستم های پدافند هوایی روسیه در مبارزه با پهپادها جلب کند.

کد خبر 5151545 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه پدافند هوایی خاورمیانه ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه فلسطین رژیم صهیونیستی برجام ناتو عربستان سعودی سوریه افغانستان جو بایدن اربیل داعش پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی