Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@08:49:13 GMT

وضعیت ذخائر خونی خراسان رضوی در محدوده خطر است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۵۴۶

وضعیت ذخائر خونی خراسان رضوی در محدوده خطر است

معاون فنی سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: وضعیت ذخائر خونی استان بحرانی نیست ولی در محدوده خطر هستیم .

در پی انتشار خبر بحرانی شدن وضعیت ذخائر خونی استان "سید علی حسنی" معاون فنی سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی  در گفتگو با قدس آنلاین گفت:وضعیت ذخائر خونی استان بحرانی نیست ولی در محدوده خطر هستیم به این معنی که اگر در چند روز آینده همچنان با کاهش مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون مواجه باشیم ممکن است در پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی با محدودیت مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا موجب شده که خیلی از مشارکت های اجتماعی از جمله حضور مردم در پایگاه های انتقال خون مقدور نباشد.کاهش مراجعه مردم به پایگاه های اهدای خون  درسال جاری قطعا از یک سری عوامل مختلف که مقطعی خودشان را نشان میدهند مانند پیک های مختلف شیوه بیماری کرونا متاثر می شوند.

معاون فنی سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی در توضیح دلایل عدم حضور مردم به پایگاه های انتقال خون افزود: دلیل اصلی عدم حضور مردم ترس از همه گیری این بیماری است که از قضا یک ترس کاملا موجهی هم است اما در رابطه با وضعیت بهداشتی مراکز انتقال خون باید بگویم که این پایگاه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هیچ خطری برای مراجعه کنندگان ندارند

وی اضافه کرد: این که می گویم مردم در مراجعه به پایگاه ها در پی شیوع بیماری کرونا هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند به این دلیل است که پایگاه اهدای خون الزاماً محل پر خطری برای سرایت ویروس کرونا محسوب نمیشود چرا که این مراکز محل مراجعه ی افراد سالم جامعه است قاعدتاً مثل درمانگاهها و بیمارستان ها نیست که مردم مریض مراجعه کنند افراد سالمی که واجد شرایط اهدای خون هستند به این مراکز مراجعه می کنند پس مکان پر خطری از نظر تجمع افراد بیمار نیست مورد دیگر این که ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده های خونی و پروسه اهدای خون منتقل نمیشود.

حسنی ادامه داد: کسانی که به این پایگاه ها مراجعه می کنند حتما باید با رعایت پروتکل ها و ملزومات بهداشتی بخصوص ماسک باشند در غیر این صورت در پذیرش آنها مطمئنا محدودیت خواهیم داشت. ما در پایگاه ها پروتکل ها را رعایت میکنیم ضمن این که با توجه به فضایی که وجود دارد در هر پایگاه فاصله بین تخت ها رعایت میشود. ضمن اینکه همکاران ما هم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه خدمات می دهند آن ترس ها و دغدغه برای اهدای خون نباید مانعی محسوب شود تا کسانی که واجد شرایط هستند نتوانند به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند. بجز کرونا کمبود ذخائر خونی هم می تواند تهدید دیگری برای سلامت جامعه محسوب شود.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پایگاه خونی پایگاه های انتقال خون پایگاه ها مراجعه کنند خراسان رضوی پروتکل ها اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند