Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از میان احزاب مختلفی که در جریان اصلاح طلب وجود دارند ۳۱ حزب در نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان شرکت کرده‌اند، اما در میان همین ۳۱ حزب هم هستند احزابی که انتقادات جدی به ساختار نهاد اجماع ساز دارند.

سیدمحمدصادق خرازی چهره سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب «ندای ایرانیان» با طرح انتقاداتی به ساختار و رویکرد نهاد اجماع ساز گفت: نماینده حزب در جلسات هست، اما تا این لحظه ساز و کار‌های این نهاد، ساز و کار‌هایی که ما پیشنهاد می‌کردیم و اعتقاد داشتیم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما پیشنهاد ساز و کاری کارآمدتر و شفاف‌تر داشتیم. ما پیشنهادی داشتیم که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و از درون پارلمان اصلاحات تمام نحله‌های اصلاحی کشور نماینده‌های خودشان را داشته باشند. اما اکنون بیشتر به حالت «لویی جرگه» اداره می‌شود، یعنی ریش سفیدان یا کسانی که مورد توجه هستند این نهاد را اداره خواهند کرد.

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم شرکت این حزب در جلسات نهاد اجماع ساز افزود: حزب مردمی اصلاحات اصلا نهاد اجماع ساز را قبول ندارد، زیرا افراد این نهاد همان افراد قبلی هستند و این نهاد مخالف خواسته اکثریت اصلاح طلبان است.

وی افزود: نهاد اجماع‌ساز در انتخابات گذشته بدون مشورت با دیگر طیف‌ها و صرفا با توصیه و تکرار شرایطی را برای کشور رقم زد که شاهدش هستیم؛ دولت فعلی و وضعیت اقتصادی نامناسب حاصل تصمیم اشتباه همین نهاد است و ما در انتخابات ۱۴۰۰ گزینه خودمان را خواهیم داشت.

همچنین محسن باقرزاده دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی درباره موضع این حزب نسبت به نهاد اجماع ساز تاکید کرد: حزب ما هیچ همکاری با نهاد اجماع ساز انجام نخواهد داد و اولویت اصلی حزب ما بالا رفتن نرخ مشارکت در انتخابات است، احزاب اصلاح‌طلب ممکن است از نامزد همسو و یا حتی نیابتی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند. مهم این است که نامزد‌ها در صورت انتخاب از توان و مشارکت احزاب برای معرفی کابینه کمک بگیرند تا از همان ابتدا فرهنگ پاسخگویی در کابینه به اجرا در بیاید.

با این اوصاف زمان مشخص خواهد کرد که آیا نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان می‌تواند با ایجاد ساز و کاری دموکراتیک رضایت احزاب و طیف‌های مختلف اصلاح طلب را بدست بیاورد یا باز هم ریش‌سفیدانی برای این احزاب تصمیم خواهند گرفت و این نهاد هم به سرنوشت شورای هماهنگی اصلاحات دچار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان انتخابات 1400 نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات و آغاز سال راهیان نور کشور به دلیل پیش‌بینی وقوع بارش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یونس عزیزی عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این قرار بود ویژه‌برنامه صعود به ارتفاعات «بازی‌دراز» و آغاز سال راهیان نور کشور پنجشنبه و جمعه همین هفته (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شود که زمان برگزاری این مراسم به دلیل پیش‌بینی بارندگی به چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) موکول شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور هموطنان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل‌ذهاب به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز انجام شده، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم نداریم و با کاروان‌های راهیان نوری که قرار است عازم این مراسم شوند هماهنگی لازم به عمل آمده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه به جز زمان برگزاری مراسم هیچ تغییری در برگزاری آن نخواهیم داشت، گفت: یادواره سرلشگر خلبان شهید علی اکبر شیرودی در محل یادمان این شهید عصر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در ادامه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: صعود گروهی هموطنان به ارتفاعات بازی دراز و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور هم از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب آغاز خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه همه ساله آغاز سال راهیان نور کشور با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، افزود: برآورد می‌شود امسال شاهد صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم باشیم.

وی افزود: سال گذشته صعود ۴۰ هزار نفری هموطنان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم و آغاز سال راهیان نور کشور را شاهد بودیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه استان کرمانشاه در ادامه از عملیات بازی دراز به عنوان یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن پس گرفته شد و این عملیات در واقع نقطه شروع پیروزی‌های رزمندگان بر دشمن بعثی بود.

به گزارش ایمنا، از چند سال گذشته ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور، همزمان با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

کد خبر 748927

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!