Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@17:21:08 GMT

افتتاح پنج طرح اقتصادی و عمرانی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۷۳۳

ساخت و بهره‌برداری پنج طرح اقتصادی و عمرانی به صورت همزمان و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در کردستان آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بهمن مرادنیا استاندار کردستان گفت: ساخت منطقه ویژه اقتصادی بانه، افتتاح پروژه‌های مسکن مهر، افتتاح آبیاری تحت فشار، بهره‌برداری از ۴.۲ هکتار گلخانه و اجرای ساماندهی مرز باشماق پنج پروژه‌ای است که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز منطقه ویژه اقتصادی بانه به صورت آنلاین و با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید.

جهانگیری در ابتدای سخنان خود، منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را از مناطق ویژه و با فرصت سرمایه‌گذاری مناسب اعلام کرد و از پرداخت تسهیلات مناسبی نیز برای سرمایه گذاران خبر داد.

وی از تبدیل شدن این منطقه به قطب صادرات و واردات کشور ابراز امیدواری کرد و این منطقه را یکی از طرح‌های پیشران توسعه کردستان دانست که موجب رونق تجارت با تولید کالا‌های صادرات محور، تولید و اشتغال همزمان شکوفایی اقتصادی در کردستان می‌شود.

در این مراسم، معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه با توجه به همجواری با مرز سیرانبند و اقلیم کردستان عراق می‌تواند فرصت مناسبی برای تولید کالا‌های صادرات محور فراهم کند.

محمد زاده با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی، سازمانی توسعه‌ای گفت: ۸۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها منطقه ویژه بانه است.

وی گفت: سرمایه‌گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه‌گذاری می‌کنند از معافیت‌های مالیاتی و تخفیفات گمرکی برای ورود مواد اولیه برخوردار می‌شوند.

فرماندار بانه نیز از سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی برای احداث فاز نخست این منطقه اقتصادی خبر داد و گفت: در این منطقه کالا‌های صادرات‌محور تولید و موجب رونق صادرات، اشتغالزایی و تولید می‌شود.

اسماعیل رستم‌پور افزود: فاز نخست این منطقه با مساحت ۳۵ هکتار به پایان رسیده و مطالعات فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار انجام شده و با شروع فصل کاری عملیات اجرایی فاز دوم نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های زیربنایی شامل آب، برق، جدول گذاری و معابر آماده است، اظهار داشت: براساس نوع فعالیت‌های تولیدی، زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

فرماندار بانه به واردات ۱۰۰ قلم کالا با ۸۲۰ تعرفه اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ نفر متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه هستند که امروز با اولویت بندی‌های تعریف شده به ۱۰ متقاضی زمین واگذار می شود.

رستم‌پور اجرای فاز دوم را نیز شامل جدول کشی، آب، برق، تصفیه خانه و احداث ساختمان گمرک دانست که با تامین اعتبارات اجرا می‌شود.

مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه سال ۸۹ در دولت دهم تصویب و عملیات اجرای آن سال ۹۵ در ۲ فاز ۳۵ و ۵۰ هکتاری و در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار آغاز شد.

معاون اول رئیس جمهور در سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و اجرای چند طرح نیز با حضور وی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی ساماندهی مرز باشماق

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم آغاز طرح ساماندهی مرز باشماق نیز گفت: توسعه مرز باشماق می‌تواند در توسعه بازرگانی استان و کشور نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

خداداد مقبل افزود: پایانه مرزی باشماق در سال ۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده و در سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

وی گفت: در مرز باشماق ترانزیت ورودی کالا در ۱۰ ماهه ابتدایی سال حدود ۲۵۰ میلیون دلار بوده است که رتبه چهارم کشور را با ۱۰درصد ترانزیت است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: روزانه به صورت میانگین۳۰۰دستگاه کامیون در مرز باشماق ترانزیت می‌شود که این مقدار به ۸۰۰ کامیون نیز خواهد رسید.

مقبلی گفت: روزانه حدود ۳ هزار نفر مسافر به صورت میانگین در ۱۰ ماهه اول سال جاری جابجا شده است که ۴۰درصد آن از کشور خارج و ۶۰ درصد به کشور وارد شده اند که بیشتر برای توریسم، پزشکی و گردشکری بوده است.

وی افزود: امیدواریم با تکمیل و توسعه مرز باشماق، راه توسعه و پیشرفت استان هموارتر شود.

گلخانه ۴.۲ هکتاری

در ادامه این جلسه، به صورت ویدئو کنفرانس ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی، به بهره برداری رسید.

همچنین افتتاح گلخانه ۵/۴ هکتاری صادق آباد از دیگر طرح‌های حوزه کشاورزی بود.

فریدسپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی در محل اجرای این پروژه‌ها گفت: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای غرب کشور در دهگلان احداث شد . این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با ۹ هکتار گلخانه مفید احداث شده و در فاز اول آن ۴.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه می‌شود.

وی گفت:فاز اول این طرح با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۵۰ تنی انواع محصولات برای ۵۵ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

بهره برداری از مسکن مهر در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: طرح مسکن مهر با بیش از ۳۶هزار واحد در کردستان شروع و طی سالیان متوالی تحویل متقاضیان شد.

محمد صدیق ثابتی با بیان اینکه امروز ۳۶۴ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود، افزود: پروژه‌های مسکن مهر استان از لحاظ کیفیت در رده بسیار خوبی قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم تا پایان بهار سال آینده بتوانیم تمامی پروژه‌های مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

برچسب ها: افتتاح طرح ، استان کردستان ، جهانگیری ، مرز باشماق ، منطقه ویژه اقتصادی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افتتاح طرح استان کردستان جهانگیری مرز باشماق منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذاری بهره برداری مرز باشماق مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار