Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از برگزاری سومین جلسه کارگروه فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای «خداآفرین وقیزقلعه سی» بر روی رودخانه مرزی ارس به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در تبریز، خبر داد.

یوسف غفارزاده گفت: در این جلسه به استناد مفاد ماده ۲ قانون ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی و در ادامه جلسات قبلی که اسناد و نقشه‌های سد خداآفرین توسط طرفین مبادله و مورد موافقت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه اخیر نیز اسناد و نقشه‌های "سد قیز قلعه سی" توسط کارشناسان فنی دو کشور بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با این توافق‌ها روند اجرا و بهره‌برداری از سدهای "خداآفرین و قیزقلعه سی" سرعت بیشتری بگیرد و در آینده نزدیک با استفاده مشترک از منابع آب و انرژی این سدها، مردم دو کشور از منافع حاصل از آن برخوردار شوند.

به گفته وی، سد خاکی خداآفرین به عنوان یکی از بزرگترین سدهای خاکی شمال غرب کشور در فاصله ۲۲۰ کیلومتری تبریز با حجم مخزن یک میلیارد و ۶1۲ میلیون مترمکعب و حجم آب تنظیم دو میلیارد متر مکعب با هدف تامین سالانه یک میلیارد مترمکعب حقابه ایران، مهار سیلاب، توسعه آبزی پروری و شیلات و تولید ۵۵۰ گیگاوات ساعت برق در سال به صورت مشترک با کشور جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه ارس به صورت مشترک احداث شده و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غفارزاده در پایان گفت: سد انحرافی تنظیمی قیز قلعه سی نیز با هدف تامین آب مورد نیاز شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین تولید برق سالانه ۲۷۰ گیگاوات ساعت در ۱۲ کیلومتری پایین دست سد خداآفرین احداث شده و در حال حاضر از0 ۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

سومین جلسه کارگروه فنی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان برای ادامه ساخت و بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی، به ریاست محمد اسدف مدیر شعبه علم، پروژه، ساخت و ساز و روابط خارجی شرکت سهامی عام آب و آبیاری جمهوری آذربایجان و هوشنگ غلامی رئیس اداره رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو و هیئت همراه طرفین به مدت دو روز در تبریز برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، همچنین هیئت دیگری به ریاست "النور سلطان اف" معاون وزیر انرژی و هیئت همراه از پروژه‌های سد و نیروگاه‌های "خداآفرین و قیز قلعه سی" بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربايجان شرقي سد خداآفرین جمهوري آذربايجان ايران خداآفرین و قیزقلعه سی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیولوژی در این مرکز و با توجه به حجم مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان و بیماران بستری، سرعت خدمت رسانی به مراجعین افزایش می‌یابد.

 غزنوی ادامه داد: ارزش تقریبی این دستگاه رادیولوژی پیشرفته که از بهترین برندهای اروپایی است بیش از 45 میلیارد ریال است

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان نیز گفت: گرفتن رادیو گرافی های دیجیتالی، کیفیت بالای تصاویر، دریافت دوز پایین اشعه توسط بیماران، امکان مشاهده گرافی تهیه شده توسط پزشک معالج در سراسر کشور از طریق اینترنت، حذف فیلم و داروی ظهور و در نتیجه کاهش هزینه  از مزایای این دستگاه است

 فریبا کوشا گفت: این پروژه بهمراه بهسازی ،زیباسازی و استاندارد سازی فضای فیزیکی مجموعه صورت گرفت و کلیه تست های دزیمتری با استانداردهای روز دنیا انجام شد.

وی ادامه داد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تنها بیمارستان استان است که مجهز به دو دستگاه رادیولوژی است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان