Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:49:09 GMT

اجرای پروژه‌های منطقه۸ همسو با محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۲۹۴۵

اجرای پروژه‌های منطقه۸ همسو با محیط زیست

شهردار منطقه ۸ در اختتامیه ممیزی ایزو ۱۴۰۰۱ گفت: توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها می‌تواند گامی موثر برای بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان شود.

به گزارش برنا؛ مسعود رنجبریان شهردار منطقه در اختتامیه اولین ممیزی مراقبتی استاندارد بین المللی ایزو ١٤٠٠١ ویرایش ٢٠١٥ که با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاونان، شهرداران نواحی، روسای ستاد بحران، اداره محیط زیست و توسعه پایدار و ممیزین برگزار شد گفت: موضوعات زیست محیطی یک موضوع فرابخشی است و مختص یک واحد و مجموعه نیست؛ بنابراین نباید صرفا با دید سازمانی و اداری به آن نگاه کرد و باید در اولویت فعالیت‌های واحدهای اجرایی، ستادی، ادارات مرتبط و تعاملات بین بخشی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: تعهد پذیری و مسئولیت پذیری برای اجرای برنامه‌های محیط زیستی موجب بهبود وضعیت و اثر گذاری بیشتر برنامه‌ها می‌شود و باید تلاش کنیم که این رویکرد در منطقه ۸ نهادینه شود.

رنجبریان با اشاره به نقش ممیزی‌ها در رعایت استانداردهای شهری و کسب رضایت مندی شهروندان گفت: این ممیزی‌ها باعث تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن نقاط ضعف‌مان می‌شود تا بهتر بتوانیم به دنبال کسب رضایت شهروندان باشیم.

او گفت: موضوعات ترافیک و محیط زیست، از جمله موضوعاتی است که برای شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از موضوعات ترافیکی به محیط زیست مربوط هستند.

رنجبریان در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم در زمینه اجرای ممیزی ایزو ۲۰۱۵ جزو بهترین‌ها باشیم، خواستار توجه، همکاری و حضور مؤثر همه مدیران در فرآیند ممیزی برای اجرای هر چه اثربخش‌تر آن شد.

انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران نیز در این نشست گفت: از شهردار منطقه۸ و تمامی همکارانم در منطقه که در موضوعات زیست محیطی همواره همراه ما بودند، تشکر می کنم. اقدامات زیست محیطی بسیار ارزشمندی در منطقه۸ جاری و ساری است و تمامی پروژه‌های این منطقه از لحاظ زیست محیطی در درجه مناسبی قرار دارند.

جلسه اختتامیه ممیزی ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ با حضور شهردار منطقه۸، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران ، معاون توسعه پایدار اداره کل محیط زیست، مدیر اداره ارزیابی استاندارد محیط زیست و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری منطقه۸ در راستای ثبت استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ در منطقه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست منطقه۸ محیط زیست و توسعه پایدار شهردار منطقه زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله