Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هنوز ثابت نشده که ویروس جهش یافته در سیرجان است و اگر این ویروس در آن شهر باشد باید رفتارها را کاملا تغییر دهیم. شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می‌شود لذا تا زمان اثبات این موضوع، می‌توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم و اگر این ویروس در استان کرمان گردش پیدا کند کل استان باید قرنطینه شود و بنابراین مردم متعهدانه پروتکل‌ها را رعایت کنند تا با این مشکل روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" ظهر امروز دوم اسفندماه در شصت و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: وضعیت استان کرمان بیش از یک ماه نسبتا پایدار است اما هشدارها پا برجاست.

وی با اشاره به وضعیت شهر سیرجان اظهار کرد: اگر بیماری کووید 19 در شهر سیرجان کنترل نشود ممکن است این وضعیت گریبان‌ سایر شهرهای استان را نیز بگیرد. لذا باید مسئولین و مردم جدی‌تر به این موضوع توجه کنند.

رشیدی نژاد با اشاره به نوسانات تعداد مبتلایان در استان کرمان ادامه داد: این نوسانات آمار در استان به دلیل وضعیت سیرجان است و باتوجه به اینکه سیرجان یک شهر اقتصادی است و با تعطیلی آن لطمه اقتصادی به استان وارد می‌شود لذا باید قبل از دیر شدن همه نهادها و مردم در کنترل بیماری همکاری داشته باشند و همه جلسات و بازدیدها در این شهرستان تا اطلاع ثانوی متوقف و به صورت مجازی برگزار کنید.

وی بیان کرد: هنوز ثابت نشده که ویروس جهش یافته در سیرجان است و اگر این ویروس در آن شهر باشد باید رفتارها را کاملا تغییر دهیم. شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می‌شود لذا تا زمان اثبات این موضوع، می‌توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم و اگر این ویروس در استان کرمان گردش پیدا کند کل استان باید قرنطینه شود بنابراین مردم متعهدانه پروتکل‌ها را رعایت کنند تا با این مشکل روبرو نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس جهش یافته کرونا اگر این ویروس ویروس جهش یافته استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت