Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات در نشست خبری مجازی حضور یافت. یزدانیان در این نشست خبری از دستاورد‌های بعد از انقلاب پژوهشگاه این وزارت خانه صحبت کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یزدانیان با بیان اینکه سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ و کمبود در سخت افرازهای کشور مشکلات حاصل از این موضوع را رفع کردیم، گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم محصولات مورد نیاز پژوهشگاه را تهیه کنیم، اما راه دوم ما این بود که در این زمینه به تولید برسیم یعنی وقتی به چیزی احتیاج داریم باید آن را تولید کنیم که در این زمینه نیرو‌های ما به خوبی کار را پیش بردند. که خوشبختانه ما قصد داریم تا سال آینده ۱۰ محصول استراتژیک را با همکاری شرکت مخابرات کشور، تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه 5G هیچ ضرر مستقیمی برای انسان ندارد، بیان کرد: همانطور که می‌دانید اگر نزدیک به دکل مخابراتی باشید ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. این موضوع هم دقیقا مثل قضیه واکسن است که خیلی‌ها می‌گویند خطر دارد، اما وجود آن ضروری است. این اینترنت پر سرعت به دلیل امکانات پژشکی و دیگر شرایط پیشرفته‌ای که برای کشور ایجاد می‌کند، وجود آن ضروری است. حال اگر تمام مسئولان و اپراتورها پیگیر این موضوع هستند دلیل آن کاربردهای مفید اینترنت 5G و لزوم وجود آن برای مردم ایران است.

یزدانیان با بیان اینکه موضوعیت اینترنت نسل ششم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: یکی از کاربرد‌های شبکه نسل پنجم ارتباطات، تولید خودروی هوشمند است. همکاری ما با خودروسازی‌ سایپا فراتر از موضوع تولید خودروی هوشمند است و باید توجه داشت که نباید به این زودی منتظر خودروی خودران بود، اعلام کرد که تولید چنین کالایی مراحل مختلفی خواهد داشت و بین ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید. 

رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات در ادامه گفت: در حال حاضر با سایپا توافق کردیم که در زمینه تولید خودروی هوشمند همکاری کنیم. قدم اول استفاده از ماژول‌های هوشمند در خودروهای فعلی است و خودروی ما از یک خودروی مکانیکی به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌شود و در قدم بعدی به یک خودروی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. ما در یک فرآیند 10 ساله به خودروی خودران می‌رسیم که در آن راننده رسما تبدیل به یک مرسوله خواهد شد.

بیشتر بخوانید

خودروهای هوشمند داخلی کمتر از ۱۰ سال آینده تولید می شوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی هوشمند پژوهشگاه ارتباطات وزارت ارتباطات اینترنت پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه سیستم‌های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات و ارائه دهنده ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر، با اعطای لوح سپاس، قدردانی کرد .  این دو شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند فعال هستند.   در متن این لوح آمده است: رشد پرشتاب و پایدار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مرهون تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر جهادگران عرصه علم و فناوری است که همگام با تحولات جهانی و با وجود چالش‌ها و مشکلات موجود، مسیرتوسعه و سربلندی ایران عزیز را هموار نموده اند. بدینوسیله از کوشش مجدانه و مساعی شما و سایر همکاران در طراحی و راه اندازی سامانه های مکانیزه تجزیه هوشمند مرسولات پستی تقدیر و تشکر نموده و سلامتی و توفیق روز افزونتان را در مسیر پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی از درگاه ایزد منان خواستارم. لوح سپاس وزیر ارتباطات توسط محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به مدیران این شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد. نخستین ربات‌های تجزیه‌گر مرسولات پستی و سیستم تجزیه‌گر مرسولات پستی، اسفند پارسال با قابلیت تجزیه مرسولات به ۸۰ نقطه و سرعت ۹ هزار انواع پاکت پستی در ساعت را در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست راه اندازی شد.

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود