Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حضور جوانان در هیئت امناء مساجد بسیار مهم است هر چند شاید این موضوع مشکلات و دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به جایگاه و کارکرد مساجد در نظام اسلامی اظهار داشت: مساجد از ابتدا تاکنون مردمی بوده و با نقش‌آفرینی مردم مدیریت شده‌اند که این روند باید تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسجد خانه خدا است و حتی کسی که اقدام به احداث مسجد می‌کند نمی‌تواند مدعی مالکیت آن شود اضافه کرد: از زمان پیامبر (ص) تاکنون همواره مدیریت مسجد دست مردم بوده و به‌واسطه همین مدیریت مردمی نیز توانسته نقش‌آفرینی خود را در عرصه‌های مختلف تداوم دهد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام جماعت باید در راس برطرف کردن مشکلات محله باشد گفت: در این میان امام جماعت و هیئت‌ امنا رئوس محوریت و مدیریت مردمی مسجد هستند و با توجه به اینکه هیئت ‌امنا را هم مردم و نمازگزاران مساجد تعیین می‌کنند لذا قدرت و مدیریت مسجد همچنان در دست مردم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر این اساس هر کاری که در مسجد انجام می‌شود باید با محوریت امام جماعت و هیئت ‌امنا باشد. به همین دلیل مجموعه‌های اقماری مساجد مانند کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های قرآن و غیره هم هر کدام که بخواهند در مساجد کار کنند ضروری است با هیئت ‌امنا و امام جماعت هماهنگ باشند.

برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد در اردبیل حمایت همه‌جانبه می‌شود تداوم نقش‌آفرینی مساجد مشهد در طرح مواسات/ از تهیه تبلت برای دانش‌آموزان تا رایزنی تخفیف اجاره‌بها تشکیل قرارگاه پیامبراکرم (ص) مساجد با جدیت دنبال شود

وی با تأکید بر اینکه هر کمکی که به مسجد می‌کنیم باید در راستای نقش‌آفرینی بیشتر مردم باشد، تصریح کرد: بخش عمده امنیت پایدار جامعه به مردم بازمی‌گردد؛ زیرا اگر مردم با محوریت مساجد در صحنه باشند و کار فرهنگی و تربیتی کرده، از نظام حمایت و دفاع کنند و اقدامات و برنامه‌های مردمی در مساجد شکل گیرد امنیت پایدار هم خودبه‌خود در جامعه ایجاد و کار برای سایر بخش‌ها آسان می‌شود.

نوری در ادامه با اشاره به ضرورت جوان‌گرایی در مدیریت مساجد اظهار داشت: باید تلاش کنیم از جوانان در هیئت ‌امنای مساجد استفاده کنیم و در بین هیئت ‌امنا حداقل تعدادی جوان هم وجود داشته باشند، هر چند شاید این اقدام دشواری‌هایی را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های مساجد تأکید کرد و گفت: اگر حتی یک مسجد خدای‌ناکرده با مردم و نظام و مسئولان زاویه داشته باشد می‌تواند نارضایتی زیادی در سیستم و مجموعه ایجاد کند زیرا افراد متدین تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته و رفتار و گفتار آن‌ها می‌تواند بر روی دیگران تأثیر بگذارد.

نوری خاطرنشان کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم در عین اینکه مردم در مسجد و مدیریت آن نقش‌آفرین هستند، نهادهای متولی از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد و غیره بر فعالیت‌های مساجد نظارت داشته باشند تا برنامه‌ها و فعالیت‌های مساجد در مسیر درست پیش برود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی با کمک مساجد ایجاد شد و تا امروز دوام یافته است و از این به بعد هم با نقش‌آفرینی مساجد تداوم یافته و روزبه‌روز بر قدرت و عزت آن افزوده می‌شود. مسجد چراغی است که باید همیشه روشن بماند و کل جامعه از این چراغ روشنایی بگیرند.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نقش آفرینی امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد

 جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی افزود: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشور‌های ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ ۴۰ شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود