Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@12:59:51 GMT

جنگنده‌های روسیه ۲۱ داعشی را در سوریه کشتند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۱۵۶

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۲۱ داعشی در سوریه در ۲۴ ساعت گذشته در پی بمباران مواضع این گروه از سوی جنگنده‌های روسی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بنابر گزارش روز شنبه دیده‌بان حقوق بشر، جنگنده‌های روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ بار به پایگاه‌های داعش در سوریه حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این حملات که در مثلث حلب - حماه - الرقه و صحرا‌های دیرالزور و حمص انجام شد، آمار کشته‌های نیرو‌های تروریستی داعش به ۲۱ نفر افزایش یافت.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه تصریح کرد: روس‌ها با خطر بزرگ داعش مواجه شده‌اند و مجبورند ده‌ها حمله نظامی انجام دهند تا بتوانند برخی از نیرو‌های داعش که در مناطق وسیعی از بیابان‌های سوریه پراکنده شده‌اند را از بین ببرند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش از ۲۴ مارس ۲۰۱۹ تاکنون یک هزار و ۳۲۳ نفر از نیرو‌های نظام سوریه و شبه نظامیان وفادار به آن‌ها از ملیت‌های مختلف را به قتل رسانده است و همه آن‌ها در جریان حملات، بمب گذاری‌ها و کمین‌های داعش در غرب فرات، صحرای دیر الزور، رقه، حمص و السویداء کشته شده‌اند.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه همچنین به کشته شدن چهار غیرنظامی شاغل در میادین گازی و ۱۱ چوپان، یک زن، یک دختر و ۲ مرد در پی حملات داعش اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۷۵۴ نفر از نیرو‌های داعش در جریان حملات، بمباران و هدف قرار دادن آن‌ها توسط نیرو‌های دولت سوریه و نیرو‌های وفادار به آن کشته شده‌اند.

نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های تازه و مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

برچسب ها: جنگنده ، داعشی ، سوریه ، روسیه ، بمباران ، گروه تروریستی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جنگنده داعشی سوریه روسیه بمباران گروه تروریستی حقوق بشر دیده بان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی