Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@19:11:52 GMT

روند افزایشی بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۵۴۶

روند افزایشی بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیما سادات لاری، گفت: طی هفته گذشته تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور نسبت به هفته ماقبل دارای روند افزایشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران و گیلان گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته استان‌های خوزستان، قم و ایلام به عنوان استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند. شهرستان‌های شوط و ماکو در استان‌های آذربایجان غربی، دره شهر در ایلام، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، هفت گل و هندی‌جان در خوزستان، شهرستان پاسارگاد، خنج، گراش و مهر در استان فارس و شهرستان خمین استان مرکزی از امروز به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند و در مجموع ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضع نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

لاری گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای گونه جهش یافته، کووید-۱۹ این بار با توانی مضاعف در حال پیش‌روی است. بنابراین رعایت مضاعف و جدی تر پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی،  بیش از گذشته دارای اهمیت بوده و فراموش نکنیم که شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند

ایسنا/قزوین رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین از تعطیلی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر داد. 

علیرضا مهرعلیان ضمن اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در قزوین اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سال ۱۴۰۲ با انجام بیش از ۴۴ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین صورت گرفته است که تعدادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت داشتن نواقص بحرانی و غیربحرانی، اقدام به صدور هفت هزار و ۱۲۴ مورد اخطار رفع نقص شد که بیشتر متصدیان نسبت به رفع نواقص آن اقدام کردند.

وی گفت: البته ۵۵۴ واحدصنفی هم توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین به علت عدم رفع نواقص بهداشتی ابلاغ شده توسط بازرسان اخطار تعطیلی ۴۸ ساعته صادر و تحویل متصدیان متخلف شد.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: از این تعداد اخطار تعطیلی ۳۸۱ واحد صنفی متخلف به علت عدم توجه به اخطارهای صادر شده، به‌طور موقت تعطیل شدند و این واحدها پس از پلمب، برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین،  مهرعلیان در پایان بیان کرد: واحدهای پلمب شده شامل کله پزی، فست‌فود، عطاری، قنادی، بستنی فروشی، رستوران، کبابی، آرایشگاه زنانه، ماست‌بندی، تهیه غذای بیرون بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، جگرکی، سفره‌خانه سُنّتی و لبنیاتی بودند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید