Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:12:34 GMT

گرایش منجیان غریق به سمت مسافرکشی برای تامین درآمد!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۶۹۸

گرایش منجیان غریق به سمت مسافرکشی برای تامین درآمد!

رییس پیشین هیات نجات غریق و غواصی استان البرز گفت: از زمان شیوع کرونا و با تعطیلی استخرها، بسیاری از منجیان غریق به دلیل بیکاری و برای تامین درآمد مجبور شدند که در کارواش، اسنب و حتی پیک موتوری مشغول فعالیت شوند.

حسین زارع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و با تعطیلی استخرها، منجیان غریق به دلیل بیکاری و  عدم درآمدزایی شرایط مالی خوبی ندارند و اکثر آنها به خاطر تامین هزینه خانواده های خود مجبورند در تاکسی اینترنتی، کارواش و حتی پیک موتوری کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نجات غریق در ایران به عنوان یک شغل تعریف نشده است، گفت: نجات غریق در ایران هنوز به عنوان یک شغل رسمی به حساب نمی آید  و اکثر منجیان غریق بدون داشتن بیمه و یا عقد قرارداد قانونی در استخرها مشغول به فعالیت می شوند که متاسفانه با بروز مشکلات کنونی و با بسته شدن استخرها، حتی شرایط استفاده از بیمه بیکاری برای آنها وجود ندارد.

این پیشکسوت و مدرس نجات غریق و غواصی اضافه کرد: اکثر کسانی که در این رشته فعالیت می کنند چون دانشجو هستند و هزینه ی تحصیلی خود را از این طریق تامین می کنند با بسته شدن استخرها وضعیت نامشخصی دارند و برای درآمدزایی مجبورند در هر شغلی فعالیت کنند که این شرایط مناسبی برای منجیان غریق نیست.

زارع در پایان افزود: درست است در بعضی از مناطق کم خطر استخرها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما چون استقبال بسیار ضعیف است، برای استخردارها از نظر اقتصادی صرف نمی کند تا از وجود منجیان بیشتری برخوردار شوند. به هر صورت مسوولان باید فکر اساسی در این زمینه داشته باشند تا کسانی که در این رشته فعالیت می کنند بیشتر از این آسیب نبینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق و غواصی منجیان غریق نجات غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم