Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:41:42 GMT

طرح بوم در ۸۱۲ مدرسه لرستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۷۴۸

طرح بوم در ۸۱۲ مدرسه لرستان اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا ، "رقیه معتمدی "روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح که از سال ۹۷ به مدارس ابلاغ شده است متاسفانه تاکنون بصورت منسجم در سطح مدارس مورد پیگیری و اجرا قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه از امروز دوره ضمن خدمت این طرح با حضور مدرسان توانمند برای مدرسان  استان آغاز شده است اظهار داشت: این طرح بر اساس نیاز، توانی، اقلیم و جنسیت دانش آموزان به رویکرد مهارت آموزی و  با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا، ۲ ساعت در هفته، متناسب با نیازهای بومی و محله‌ای دانش آموزان از سوی مدیران مدارس، معلمان و شورای مدرسه، برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح نیز پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محله‌ای، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری با بهره گیری از امکانات و فضاهای آموزشی داخل و خارج از کلاس و مدرسه و همچنین ارتقای جایگاه مدرسه در بین افکار عمومی به عنوان محور توسعه محله است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: برنامه ریزی ملی ما متمرکز است اما در قالب این طرح، مدرسه و شورای مدرسه می‌توانند برنامه‌های مهارت آموزی را بر اساس ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت، شامل: اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبا شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه، طراحی کنند.

معتمدی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و زمینه‌های «برنامه ویژه مدرسه» آموزش یک مهارت است، افزود: در این راستا نمونه‌هایی از این امر شامل مشاهده طبیعت، بازدید از موزه، نمایشگاه، مراکز علمی، صنعتی، تولیدی، هنری، فرهنگی، مساجد، یادمان‌های دفاع مقدس، مؤسسات اجتماعی، انجمن‌های علمی و… خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به مدارس این امکان را می‌دهد که در طول سال، ۶۰ ساعت از زمان رسمی آموزشی خود را متناسب با نیازهای دانش آموزان و با در نظر گرفتن رویکرد فرهنگی، تربیتی و همچنین تأکیدات مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، برنامه ریزی کنند، ادامه داد: هفته‌ای ۲ساعت برای عملیاتی شدن این اهداف و برنامه پیش بینی شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نقش مدیر مدرسه در راستای فعال کردن شورای معلمان و شورای مدرسه به عنوان رکن اصلی اجرای «برنامه ویژه مدرسه»، بیان داشت: در این راستا برنامه سالانه باید تنظیم و همچنین به آموزش و پرورش نیز ارائه شود.

معتمدی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رکن ارائه کننده «برنامه ویژه مدرسه»، معلم است، تصریح کرد: همچنین نظارت و ارزشیابی چگونگی اجرای «برنامه ویژه مدرسه» هم بر عهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه خواهد بود.

۱۹۰ هزار و ۳۴۶ دانش آموز در ۲ هزار و ۹۳۳ مدرسه ابتدایی لرستان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس لرستان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس لرستان اخبار کنکور برنامه ویژه مدرسه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم