Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:23:38 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی دوم اسفند ایسنا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۴۸۵۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی دوم اسفند ایسنا

اذعان وزیرخارجه آمریکا به شکست فشار حداکثری علیه ایران/ هشدار رییس جمهور برای پیشگیری از دور چهارم کرونا/ تحلیلی از اقدامات اخیر آمریکا در برابر ایران و برجام/ متن مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه ١۴٠٠ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اذعان وزیرخارجه آمریکا به شکست فشار حداکثری علیه ایران

به گزارش ایسنا، اعتراف وزیر امورخارجه آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

آنتونی بلینکن با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، بار دیگر گفت که اگر تهران به اجرای کامل تعهداتش به برجام بازگردد، واشنگتن نیز همان کار را خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: سپس آمریکا با سایر کشورها برای مواجهه با دیگر مسائل مرتبط با ایران، شامل نفوذ این کشور در منطقه و موشک های بالستیک آن همکاری خواهد کرد.

اقدامات اخیر آمریکا می‌تواند سرآغاز فرایند جدیدی برای احیای برجام باشد

تحلیل یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل درباره اقدامات اخیر آمریکا در برابر ایران و برجام هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

 رضا نصری با بیان این که سه اقدام اخیر آمریکا در برابر ایران و برجام را صرفا نمادین نمی‌دانم، گفت: پذیرش دعوت اروپا از سوی آمریکا به انجام گفت‌وگوهای برجامی با ایران می‌تواند سرآغاز یک فرایند جدید برای احیای توافق هسته‌ای باشد.

بدون راستی‌آزمایی، هر امضایی برای بازگشت به برجام بی‌اعتبار است

تاکید نماینده ایران در سازمان ملل بر ضرورت راستی آزمایی لغو تحریم ها از سوی آمریکا هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

مجید تخت روانچی گفت: در ارتباط با لغو تحریم‌هایی که باید آمریکایی‌ها انجام بدهند، ما باید به‌عنوان کشور ذی‌نفع راستی‌آزمایی کنیم؛ یعنی اگر آمریکایی‌ها می‌گویند ما تحریم نفت یا پتروشیمی ایران را برداشتیم، ما نمی‌توانیم فقط به امضای یک نامه یا اعلام موضع رضایت بدهیم.

بایدن برجام را اجرا نمی‌کند

در همین رابطه محمد مرندی، کارشناس مسایل بین الملل گفت: از آنجایی که سیاست ها و رفتار ترامپ احمقانه بوده است تصور بر این است که هر کس جای او بیاید خوب است اما معتقدم بایدن بنا ندارد برجام را اجرا کند.

مصوبه " قطع اجرای پروتکل الحاقی" نشان می‌دهد صبر ایران تمام شده است

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: نباید ترس از طرف های غربی و اقدامات بین المللی موجب شود که از فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود بازبمانیم.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی ایران برای قطع همکاری داوطلبانه در اجرای پروتکل الحاقی اظهار کرد: این اقدام ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی و ذیل این توافق انجام می شود. اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند ایران حق دارد تعهدات خود را کاهش دهد. ایران عضو معاهده ان پی تی است و باید ذیل این معاهده همکاری کند اما پروتکل الحاقی سند دیگری است که لزوما الزامی به اجرای آن نیست و ایران داوطلبانه در چارچوب برجام اجرای آن را پذیرفت.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

غربی‌ها با شل و سفت کردن تحریم‌ها بدنبال روی کار آمدن جریانی خاص هستند

سیگنال‌های ضعیف تاثیری در رویکرد دیپلماتیک ایران نخواهد داشت

آمریکا بدون قیدوشرط و در اسرع وقت به برجام بازگردد

رویکرد جدید آمریکا؛ ائتلاف‌سازی به جای رفع تحریم‌ها

به تلاش برای عدم فروش سلاح به ایران ادامه می‌دهیم

امکان دستیابی به راه حل دیپلماتیک با ایران وجود دارد

ما به دنبال برداشتن تحریم‌ها هستیم

همواره بر گفتگو بدون پیش شرط تاکید داریم

یم بایدن جسارت تغییر را در سیاست‌هایش ندارد

***

مراقبت کنیم تا دچار موج چهارم نشویم/شرایط عادی و معمولی نیست

هشدار رییس جمهور برای پیشگیری از دور چهارم کرونا از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به پشت سرگذاشته شدن موج اول، دوم و سوم کرونا گفت: موج سوم موج سختی بود ولی به هر حال عبور کردیم و همه تلاش ما این است که وارد موج چهارم نشویم و امیدوارم موفق شویم تا اینکه در شب عید مردم راحت باشند و بتوانند به زندگی خودشان بپردازند.

وی یادآور شد: ما در مجموع یک سال به یک کلمه رسیدیم و آن این است که برای مقابله با این بیماری باید سبک زندگی تغییر کند. مردم باید بدانند شرایط امروز ما شرایط عادی و معمولی نیست. برای خرید، بازار، مسافرت، آموزش، رفتن به سینما، مراکز مذهبی، مسافرت خارج از کشور، شرایط ما غیر معمول است و در این شرایط ما باید سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم.

خبرهای دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

ابراز نگرانی نماینده ساری از سفرهای نوروزی زودهنگام به مازندران

کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد/ نباید شرایط را عادی تلقی کرد

***

سه کشور اروپایی بازداشت شهروندان ایرانی را پایان دهند

خبر بعدی،‌ تاکید دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بر پایان دادن به بازداشت شهروندان ایرانی از سوی سه کشور اروپایی بود.

علی باقری‌کنی از سه کشور اروپایی عضو برجام خواست به "بازداشت خودسرانه" شهروندان ایرانی به اتهام "اقدام قانونی" آنها در نادیده گرفتن "تحریم‌های غیرقانونی" آمریکا پایان دهند.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه ١۴٠٠

با اتمام جلسات کمیسیون تلفیق در روز جمعه، گزارش کمیسیون تلفیق در مورد اصلاحات بودجه سال ۱۴۰۰ دولت، از ساعات اولیه بامداد امروز(شنبه) در سامانه قانونگذاری بارگذاری شد و کمیسیون‌ها و نمایندگان می‌توانند در موارد مشخص شده در سامانه، نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام کنند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در شفافیت آرا نباید از ترس افراط، تفریط کنیم/ برجام اراده نظام بود

اعلام مخالفت الیاس نادران با کلیات طرح شفافیت آرا نمایندگان، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این نماینده اصولگرای تهران در مجلس می‌گوید: در مورد شفافیت رأی باید منصفانه، متوازن و متعادل برخورد کرد. نباید از ترس افراط، به تفریط بیفتیم و از آن طرف بام به پایین پرت شویم. ما این نگرانی را داریم که افشا نشدن آرای نمایندگان باعث شود رأی واقعی خود را ندهند یا تحت تأثیر جریان خاصی قرار گیرند یا بدهکار مدیر اجرایی شوند ولی علنی کردن رای هم عوارض خود را دارد. عیب دیگر طرح این بود که بیش از حد بزرگ شده بود.

دولت کارآمد وقت مردم را تلف نمی کند/دولت‌ها انتظار فرش قرمز نداشته باشند

تشریح دلایل ناکارآمدی دولت ها توسط سردار حسین دهقان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی با بیان اینکه دولت ها تنها نهاد تصمیم گیر در کشور نیستند، گفت: دولت ها نباید انتظار داشته باشند از فرش قرمز رد شوند، بالای تخت بنشینند وهمه مطیع و پیرو آنها باشند. در چنین حالتی دیگرنیازی به دولت نیست؛ چراکه چنین دولتی به جای حل مشکلات کشور به دنبال آقایی بر مردم است.

وی با بیان اینکه دولت کارآمد به وعده های خود به مردم متعهد است و زمانی که از عهده مسئولیتی برنیاید به هیچ عنوان وقت مردم را تلف نمی کند، افزود: اگر دولت در درک وضعیت کشور از مردم یک گام جلوتر نباشد، از جامعه عقب می ماند و به دولتی بی خاصیت و منفعل تبدیل می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام روابط ایران و آمریکا کروناویروس بودجه 1400 کمیسیون تلفیق فشار حداکثری اخیر آمریکا علیه ایران مورد توجه تحریم ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده ۶۲هزار تومان شده است. کارشناسان می‌گویند اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک روز بعد از پاسخ ایران به اسرائیل قیمت دلار شیب صعودی به‌خود گرفت و تا محدوده ۶۸هزار و ۵۰۰تومان پیشروی کرد، در این روز حتی در برخی بازارها هر دلار به قیمت ۷۰هزار تومان هم دادوستد شد.

شدت هیجان‌های کاذب در بازار به حدی بود که قیمت تتر که یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک دلار آمریکا محسوب می‌شود و در میان کاربران ارزهای دیجیتال به‌عنوان مابازای دلار آمریکا خریداری می‌شود تا محدوده ۷۲هزار تومان هم پیشروی کرد.

چند روز بعد از فروکش کردن این هیجانات اما قیمت دلار شروع به نزول کرد و این نزول به‌ویژه بعد از آنکه مشخص شد فضای سیاسی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی برای پاسخ نظامی به ایران صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای بوده است بیشتر هم شد؛ به‌طوری که قیمت هر دلار آمریکا ابتدا به محدوده ۶۶هزار تومان و سپس به محدوده ۶۵ و ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. شتاب این روند نزولی ظرف روزهای گذشته بیشتر شده و آنطور که آمارها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا اکنون به محدوده ۶۲هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از زمان اوج قیمت‌ها پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل نزدیک به ۱۰درصد افت کرده است.

نزول طلا

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت سکه و طلا هم با نزول مواجه شده و طبق آمارها قیمت هر سکه طرح جدید، در ۲ هفته گذشته با ۹درصد کاهش اکنون به محدوده ۴۲میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم و نیم سکه نیز به‌ترتیب ۹.۲ و ۱۰درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه نزول سنگین ربع سکه است که عمدتا حباب بیشتری نسبت به سایر انواع سکه دارد. آنطور که نمودار قیمت نشان می‌دهد قیمت ربع سکه که یک روز پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود ظرف چند روز گذشته با ۱۳.۷درصد کاهش مواجه شده و اکنون به محدوده ۱۵میلیون و ۱۰۰هزارتومان رسیده است. همان زمان بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که قیمت ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه محرک خاصی در فضای سیاسی منجر به رشد دوباره قیمت دلار نشود این پتانسیل وجود دارد که قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۵۷هزار تومان عقب‌نشینی کند و چنانچه قیمت به زیر این منطقه نزول کند، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار می‌تواند دوباره به محدوده ۵۰ تا ۵۵هزار تومان بازگردد اما این موضوع مستلزم آن است که عوامل سیاسی و اقتصادی بار دیگر حجم تقاضا را برای دلار افزایش ندهند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق دراین باره می‌گوید: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰هزار تومان برگردد.

او با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به‌علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، توضیح می‌دهد: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمام نیازهای قانونی کشور با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، می‌افزاید: تحولات بازار ارز به‌علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به‌صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

همایون دارابی یک کارشناس بازارهای مالی هم با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، می‌گوید: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت. او ادامه می‌دهد: طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد افت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوک خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

کد خبر 847310 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد